Vatten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

4
17
Dmann84:
Tropfrog skrev:


Avlagringarna består av utfälld kalk, calciumkarbonat. Samma utfällningar skapar problem i vattenledningsnätet varför de kommuner som kan arbetar aktivt för att minska effekten. Många vatten där djuren du nämner lever är helt och hållet fritt ifrån calcium och karbonatjoner. Så vill du optimera vattnet för djuren är det rening genom omvänd osmos som gäller. Det är sannolikt inte nödvändigt för djurens hälsa, men möjligtvis positivt. En anläggning kostar runt tusenlappen och vara flera år. Då blir du av med typ 99,9% av alla joner i vattnet. Jag använder mitt osmosvatten förutom till terrariet också för att vattna känsliga växter och till att spreja samtliga växter för att slippa de avlagringarna du nämner.

Mvh
Magnus 
   

Är det inte lite bla bla omkring din teori och vatten ang kommuner. Det förekommer ganska olika vattenkvalité vid olika tillfällen året runt.Med din tänkta snabba lösning för att du ska se bra ut i forumet med enkel lösning av avlagring m.m. Förklara hur du tänker omkring klor tungmetaller nitrifikation bakterier m.m Skulle du släppa i dina koi i bassäng med kommunalt vatten nystartat  utan någorlunda värden kontrollerade.  Då sjunker du i mina ögon ordentligt. Vissa fiskar får chock och avlider av vattenkvalitet/klor tyvärr. Och det är inte pga nämnda specifika ämnen i vatten enl dig ?.  Förklara så att lekmän fattar och inte dra på med dyra lösningar.Kan återkomma eft din kommentar med enklare lösningar.

5061
3824
Tropfrog:
Det går inte att först klaga på att trådar spårar ut och sedan börja diskutera fiskar i ett terrariedjurs forum. Eller?

Mvh
Magnus 



4
17
Dmann84:
Vad har spårat ur ?. Vi kan väl hålla oss till vattenkemi som så har börjat.. 

3
5
Abdullahalmohib:
Jag använder destillerat vatten till mina djur

5061
3824
Tropfrog:
Dmann84 skrev:
Vi kan väl hålla oss till vattenkemi som så har börjat.. 


Jo det tycker jag. Vad har du för djur som uppehåller sig i vatten och vad använder du då för vatten? Var gärna med och bidra med dina egna kunskaper och erfarenheter. Det inte bara bidrar med att hjälpa TS, man kan lära sig en hel del av varandra också.

Välkommen till forumet.

Mvh
Magnus 

4
17
Dmann84:
Kul med nya medlemmar det ger hobbyn ny energi.

2
3
mohl:
Vet inte så mycket om vatten och problem omkring det. Min fundering är att skaffa axolotler och hur kännsliga de kan vara. Kanske inte tillhör terrarie intresserade men kanske någon har tips om någon som vet något om dom. Mvh Mica 

5061
3824
Tropfrog:
mohl skrev:
Vet inte så mycket om vatten och problem omkring det. Min fundering är att skaffa axolotler och hur kännsliga de kan vara. Kanske inte tillhör terrarie intresserade men kanske någon har tips om någon som vet något om dom. Mvh Mica 


Jag tror att det är bra om du startar en egen tråd.

Mvh
Magnus 

2
3
mohl:
Tropfrog skrev:


Jag tror att det är bra om du startar en egen tråd.

Mvh
Magnus 

Hur startar man en ny tråd ? Dålig på sånt här tyvärr. Första kontakt på sidan enl tips av bekant. Men tack för ditt bemötande.Kanske på fel sida ändå känns det som. Får söka på akvariesidor och annat. Mvh Mica.

Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:
mohl skrev:
Vet inte så mycket om vatten och problem omkring det. Min fundering är att skaffa axolotler och hur kännsliga de kan vara. Kanske inte tillhör terrarie intresserade men kanske någon har tips om någon som vet något om dom. Mvh Mica 


Personligen vet jag inte mycket om axoloter, men vet att flera medlemmar håller dessa. 

Skötselrådet här på sidan kanske hjälper dig? 

www.terrariedjur.se/caresheet/amphibians/a_mexicanum
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild