värme till rutpyton!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

64
25
Tocos:

Tänkte be om lite tips på värme i ett träterrarium till en rutpyton. Jag ska bygga terrariumet själv och kan anpassa det helt efter ormens behov. Har inte köpt ormen än. Tacksam för alla tips vad gäller terrarium till en "rutis". 


104
11
_kim_:

Till min rutis kör jag en värmepanel i taket www.reptiles.swelluk.com/reptile-supplies/reptile-heating-equipment-414/heat-mats-450/habistat-reptile-radiator-26225.html

Och i botten en vanlig värmematta. Men när min beställning kommer så byter jag ut den mot en som är vattentålig, Denna www.reptiles.swelluk.com/reptile-supplies/reptile-heating-equipment-414/heat-mats-450/swell-pro-heat-mats-322315.html

 

Dimmer till mattan och termostat till värmepanelen.

 

//Kim


64
25
Tocos:

Tack så mycket för tipsen!

Vilken storlek har du på terrariet? 

Har du någon bild på terrariet?

 

//Tommy


104
11
_kim_:

Kan väl fixa ett foto lite senare. Men den är inte så stor ännu, så måtten på burken är L70xD45xH40.

Men dom växer fort så det är väl snart dax att börja bygga nytt igen :)

 

//Kim


64
25
Tocos:

Det verkar vara svårt att få tag på en sådan värmepanel, slut överallt....

Jag har letat efter en sådan ett tag nu utan resultat :-(.


104
11
_kim_:

Ja, det är inte det lättaste verkar det som. Här är en tysk sida där du kan beställa en av ett annat märke. www.tropic-shop.de/heatpanels-p-2734.html

 

//Kim


64
25
Tocos:

Jag har sett den, är det någon som har någon erfarenhet av denna butik?

 


733
295
markusbabs:

Jag beställde två 70w paneler och 4 meter glidskena i fredags, Fick bekräftelse på en gång och det skulle skickas till Sverige idag eller imorgon :)  Men jag kan uttala mig mer när jag fått sakerna :)


64
25
Tocos:

Ja gör gärna det!!

 


104
11
_kim_:

Nu finns dessa i lager igen om du vill passa på www.reptiles.swelluk.com/reptile-supplies/reptile-heating-equipment-414/heat-mats-450/habistat-reptile-radiator-26225.html

 

Jag beställde från dom i fredags och fick grejerna idag. Exakt 7 dagar tog det alltså. Sen har dom även billiga värmemattor som är vattentåliga.

 

//Kim

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild