Hemsidor att beställa ifrån!?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

32
4
pryss:
Vilka sidor har ni beställt insekter ifrån? Svenska och utländska!
Är på jakt efter:
Pinnar 
Bönsyrsor 
Spindlar
Fjärilar 
Allt är av intresse ????

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:

pryss skrev:
Vilka sidor har ni beställt insekter ifrån? Svenska och utländska!
Är på jakt efter:
Pinnar 
Bönsyrsor 
Spindlar
Fjärilar 
Allt är av intresse ????

När det kommer till utlandet har jag positiva erfarenheter av Spidersworld.eu, spidersonline.pl och mantidsandmore.com. Bra kvalité, bra packat och bra kundservice. Sedan finns det ju också en del privatpersoner här på sidan, jag har köpt lite av bland annat Avic och Drey1993. De var de jag kom och tänka på på rak arm men finns flera, kommer dock inte på någon bra sida (eller sida alls faktiskt) för pinnar. Finns några bra säljare för pinnar m.m. som brukar stå på mässor men inte lägger ut annonser här, men det lär ju ta ett tag tills nästa mässa. Jag har en äggsäck på Sphodromantis cf. lineola på kläckning, men annars har jag tyvärr inga leddjur till salu längre då jag bytt inriktning till växter och grodor. Herpers Choise finns ju också och har en del men deras postorder suger (var glad om du får paketet inom tre månader och räkna inte med att bli informerad om en produkt är slut i lager och kommer ta månader att få in igen även om det står att den är i lager på hemsidan).


32
4
pryss:
EmanuelKarl skrev:

När det kommer till utlandet har jag positiva erfarenheter av Spidersworld.eu, spidersonline.pl och mantidsandmore.com. Bra kvalité, bra packat och bra kundservice. Sedan finns det ju också en del privatpersoner här på sidan, jag har köpt lite av bland annat Avic och Drey1993. De var de jag kom och tänka på på rak arm men finns flera, kommer dock inte på någon bra sida (eller sida alls faktiskt) för pinnar. Finns några bra säljare för pinnar m.m. som brukar stå på mässor men inte lägger ut annonser här, men det lär ju ta ett tag tills nästa mässa. Jag har en äggsäck på Sphodromantis cf. lineola på kläckning, men annars har jag tyvärr inga leddjur till salu längre då jag bytt inriktning till växter och grodor. Herpers Choise finns ju också och har en del men deras postorder suger (var glad om du får paketet inom tre månader och räkna inte med att bli informerad om en produkt är slut i lager och kommer ta månader att få in igen även om det står att den är i lager på hemsidan).

 


Tack så mycket! Ska kolla 

143
72
Ezrath88:
EmanuelKarl skrev:

När det kommer till utlandet har jag positiva erfarenheter av Spidersworld.eu, spidersonline.pl och mantidsandmore.com. Bra kvalité, bra packat och bra kundservice. Sedan finns det ju också en del privatpersoner här på sidan, jag har köpt lite av bland annat Avic och Drey1993. De var de jag kom och tänka på på rak arm men finns flera, kommer dock inte på någon bra sida (eller sida alls faktiskt) för pinnar. Finns några bra säljare för pinnar m.m. som brukar stå på mässor men inte lägger ut annonser här, men det lär ju ta ett tag tills nästa mässa. Jag har en äggsäck på Sphodromantis cf. lineola på kläckning, men annars har jag tyvärr inga leddjur till salu längre då jag bytt inriktning till växter och grodor. Herpers Choise finns ju också och har en del men deras postorder suger (var glad om du får paketet inom tre månader och räkna inte med att bli informerad om en produkt är slut i lager och kommer ta månader att få in igen även om det står att den är i lager på hemsidan).

 



När det gäller Herpers Choise EmanuelKarl så tycker jag att du ska tänka till lite när du nämner deras postorder. Dem skickar flera gånger i veckan vilket är bra. Och om du sedan har beställt från dem så har du säkert lagt märke till att dem använder sig utav Postnord. Det är Postnord som du ska klaga på istället för Herpers Choise. Sedan så kan du läsa själv om deras leveranser "Leveranser
Vi skickar flera gånger per vecka, och så fort vi sett er betalning går varorna iväg. Skulle en vara vara restad ocg vi inte fått ett leveransdatum från vår leverantör krediteras den från ordern, och pengarna betalas tillbaka.
Vi skickar inga djur !." Så står det på deras sida. Och just Postnord har tidigare fått klagomål om att paket har inte kommit fram eller att det har varit trasigt när det har kommit fram.
Så återigen, skyll inte på Herpers Choise, ska du skylla på någon för försenad leverans så skyll på Postnord.


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Ezrath88 skrev:


När det gäller Herpers Choise EmanuelKarl så tycker jag att du ska tänka till lite när du nämner deras postorder. Dem skickar flera gånger i veckan vilket är bra. Och om du sedan har beställt från dem så har du säkert lagt märke till att dem använder sig utav Postnord. Det är Postnord som du ska klaga på istället för Herpers Choise. Sedan så kan du läsa själv om deras leveranser "Leveranser
Vi skickar flera gånger per vecka, och så fort vi sett er betalning går varorna iväg. Skulle en vara vara restad ocg vi inte fått ett leveransdatum från vår leverantör krediteras den från ordern, och pengarna betalas tillbaka.
Vi skickar inga djur !." Så står det på deras sida. Och just Postnord har tidigare fått klagomål om att paket har inte kommit fram eller att det har varit trasigt när det har kommit fram.
Så återigen, skyll inte på Herpers Choise, ska du skylla på någon för försenad leverans så skyll på Postnord.


Det är inte riktigt som du säger. Det är inte paketen som varit sena efter att de skickats från avsändaren. Jag behövde själv fråga Herpers Choice, efter att det hade gått över en månad efter att jag hade lagt min beställning, om det hade skickats ännu och först då fick jag reda på att de inte fått in grejerna i lager på grund av en försenad leverans. De hade inte sagt ett ord till mig om denna försening, på en hel månad. Vi kommer överens om att stryka det som inte fanns i lager från min order, och att det andra jag beställde skulle skickas omgående. En vecka senare frågade jag återigen om det var skickat. Inget svar. Efter ytterliggare en vecka frågade jag och då svarade de att det äntligen var skickat. Då var grejerna vi bestämde oss för att stryka med på fakturan ändå (och i paketet också såklart), trots att vi hade kommit överens om att stryka den produkten och jag var påväg att beställa den från annat håll. Det var helt klart inte postnords fel, har för mig att de levererade paketet på två eller tre dagar om jag inte minns fel. Denna gången var det som tur var inga levande djur inblandade, utan bara tillbehör. Jag har hört mycket positivt om deras fysiska butik, men deras postorder borde de lägga ned eller förbättra.

Ber om ursäkt för off topic, men behövde bara svara. Admin får gärna rensa tråden

143
72
Ezrath88:
Ah, okej. Då förstår jag att du har haft otur med Herpers Choise med deras levaranser och lager. Själv så har jag bara beställt cgd mat från dem och det har kommit fram utan problem. Har än så länge inte beställt tillbehör eller annat från deras butik. Så om dem har haft sådan problem tidigare så har du rätt att dem borde förbättra sin postorder.
Jag ber också om ursäkt för off topic.

28
6
noninen:
Kan varmt rekommendera insektenliebe.com/?lang=en Packade hur bra som helst, skickade snabbt, fick tillomed massa söta klistermärken, poster o annat med i paketet.

32
4
pryss:
noninen skrev:
Kan varmt rekommendera insektenliebe.com/?lang=en Packade hur bra som helst, skickade snabbt, fick tillomed massa söta klistermärken, poster o annat med i paketet.

Tackar 

665
346
Johnexotics:
noninen skrev:
Kan varmt rekommendera insektenliebe.com/?lang=en Packade hur bra som helst, skickade snabbt, fick tillomed massa söta klistermärken, poster o annat med i paketet.

 Tack! funderat på beställa där i från men osäker om du var legita :) 

665
346
Johnexotics:
pryss skrev:
Vilka sidor har ni beställt insekter ifrån? Svenska och utländska!
Är på jakt efter:
Pinnar 
Bönsyrsor 
Spindlar
Fjärilar 
Allt är av intresse ????

 thepetfactory.de/ har jag köpt i från tar 2-4 dagar få hem djur och dom har bra utbud 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild