Aggressiv Majsorm.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
1
Lovelyhelll:
Hej.
Jag tog över en 6 årig albino majsorm igår.
Han är enligt förra ägaren snäll och har aldrig bitits eller varit aggressiv. Hen som kom hit med orm och hem lämnade honom i terrariumet och la terrariumet ner med baksidan mot golvet. Helt sinnessjukt.
Som ni säkert förstår är han otroligt arg och stressad sen dess men jag tror oxå Han är väldigt hungrig.
Matade honom idag med 3st rått bebisar då det är bara vad dom använt innan och hans huvud är väldigt litet.
Han är väldigt arg trots mat men som sagt förstår jag honom.

Min fråga är;
Hur hanterar jag honom på bästa sätt? 
Hur lugnar jag ner honom på bästa sätt... Bara att låta honom vara? Vänja med min doft på nått sätt? 
Alla tips är välkomna ❤????❤

152
227
TowerOfGray:

Du tog över ormen igår så det kommer nog ta ett tag för den att vänja sig vid sitt nya hem och dig.

Ge honom några veckor utan att pilla för mycket runt i terrariet och ormen. Bara låta honom vara i fred.

Kan också rekommendera att gå upp i storlek av bytet istället för att mata med 3 st, man kan räkna att råttan kan vara lika bred som ormens tjokaste del på kroppen. Att huvudet är litet spelar inte så stor roll då dom hakar av sina käkar för att svälja. :)


5088
3861
Tropfrog:
Ormar är aldrig aggressiva. Möjligtvis defensiva  vilket verkar vara fallet här.

Mvh
Magnus 

2
1
Lovelyhelll:
Tropfrog skrev:
Ormar är aldrig aggressiva. Möjligtvis defensiva  vilket verkar vara fallet här.

Mvh
Magnus 


Okej, han är arg och försvarar sej självklart. 
Det va det jag menade. Menar inget illa mot honom, jag förstår att han inte känner sej trygg än och att det är en stor omställning för honom. Han är inte den som gjorde fel det va den förra ägaren. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild