Allmänt om korallfingergrodor för nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
1
karmacoma:

Hej, jag har länge funderat på att skaffa en groda och hittills verkar korallfingergrodan vara den bästa kandidaten. Jag kan inte ha ett allt för stort terrarium dock, eftersom jag planerar att ha det på mitt skrivbord (det är ett ganska stort skrivbord)

Jag undrar bland annat om de låter mycket högt, för det kan bli problematiskt. Jag undrar även *var* jag kan köpa en korallfingergroda, har bara hittat 1 butik där de säljs och där är de slutsålda för tillfället. 

Finns det några allmänna tips som folk här kan ge? Saker jag bör veta?


Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
karmacoma skrev:
Hej, jag har länge funderat på att skaffa en groda och hittills verkar korallfingergrodan vara den bästa kandidaten. Jag kan inte ha ett allt för stort terrarium dock, eftersom jag planerar att ha det på mitt skrivbord (det är ett ganska stort skrivbord)

Jag undrar bland annat om de låter mycket högt, för det kan bli problematiskt. Jag undrar även *var* jag kan köpa en korallfingergroda, har bara hittat 1 butik där de säljs och där är de slutsålda för tillfället. 

Finns det några allmänna tips som folk här kan ge? Saker jag bör veta?


Bara hanar låter så du kan alltid försöka komma över en/flera honor. Jag skulle aldrig stå ut med lätet, men alla är vi olika. Kolla på denna videon så kan du avgöra själv: www.youtube.com/watch?v=huRznTMiF9U&ab_channel=aminabdalla

Jag rekommenderar att hålla koll på köp och sälj här på sidan ett tag, de dyker upp korallfingergrodor till och från, du kan ju alltid lägga ut en köpesannons. Oftast när man ber djuraffärer beställa hem är det djur från imazo (inte den trevligaste djurskötseln där direkt) och man vet aldrig riktigt hälsostatus och ofta okänd ålder som tas hem, det finns undantag som köper av uppfödare, tar väl hand om sina djur och lämnar ut rätt info till köpare men de är få. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild