Inaktiv orm (gtp)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

309
38
reptilicus_:
Hej.
Min Gtp har varit väldigt inaktiv de senaste 14 dagarna. Den brukade alltid vara aktiv på kvällen/natten, men nu hänger hon på samma gren vid sin värmeplats.
Jag minnstänker att det har med ömnsning att göra då hon för några dagar sedan uppvisade gråaaktiga ögon samt mattare färg i skinnet. 
Vad jag läst så ska detta vara normalt innan ömsningen(?) Hon har nu återfått färgen i skinner samt misst gråheten i ögonen men ännu inte ömsatt (något som också ska vara normalt vad jag vet?)


Jag matade henne för ca 14 dagar sedan men har ännu inte sett någon avföring.
Detta är min första orm & jag har aldrig sett den ömsa förrut. Men det jag vill få bekräftat/veta är om detta beteende är helt normalt för en gtp innan själva ömnsingen?
Tack för svar.


273
185
peter68:
Det låter normalt. Min boa betedde sig på liknande sätt en gång.

Jag är uppe för att min boa har hållit sig gömd i lägenheten sedan i gårkväll. Jag tror jag vet var han är, men det är bakom ett ganska tungt föremål och jag vill inte råka klämma honom.  Jag har tejpat igen hålet, men uppenbarligen inte tillräckligt. Han riktigt trivs där och kom inte ens ut för en mus förra gången. Han kom ut halvvägs, men vägrade lämna gömstället.

Medlem i SHF
3978
4995
Jonas_:
Allting låter helt normalt för en pytonorm i öms :) majoriteten av mina blir också inaktiva och söker upp värmen i samband med ömsning. Jag brukar fukta på lite extra dagarna innan det är dags. 

Din orm kommer antagligen ömsa och bajsa inom kort, säkert samma natt. 

309
38
reptilicus_:
Update* Den ömsade igår kväll utan problem :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild