Mina axoloter äter inte! Hjälp!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
ConfusedBee:
Har haft mina axi i 12år nu, har aldrig haft detta problemet.

Roligt nog börjades detta runt samma tid som Corona. De började vägra sina pellets, då tänker man ju att det är något fel med vattnet, men nej, det var som det skulle. Okej, temperaturen då? Jo den var okej den med, kanske lite varmare än vad det skulle Kunna va men ändå inte så farligt.

Hm, kan det va att de tröttnat på pellets? Köper mask(som jag har fobi för) och börjar mata med det. JA! Det gick, jag köper mer och börjar egen odling. Då börjar de mat vägra igen. 

De tuggar lite på masken och sen spottar ut den. Okej, maskarna är kanske för stora, så jag klipper den och ger till tjejerna. Men nej! Vill inte ha. 

Har nu köpt fisk(molly) nu, för att mata med och satt upp ett akvarium åt dem. Har inte get fisk till dem än då jag väntar på yngel. 

Har ni några idéer om varför de matvägrar?

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Det kan inte vara så enkelt att dom blivit gamla och börjar ge upp? 

111
116
aldabrachelys:
Prova att ge dem fiskbitar eller hela små fiskat.

1228
464
leedragon:
ConfusedBee skrev:
Har haft mina axi i 12år nu, har aldrig haft detta problemet.

Roligt nog börjades detta runt samma tid som Corona. De började vägra sina pellets, då tänker man ju att det är något fel med vattnet, men nej, det var som det skulle. Okej, temperaturen då? Jo den var okej den med, kanske lite varmare än vad det skulle Kunna va men ändå inte så farligt.

Hm, kan det va att de tröttnat på pellets? Köper mask(som jag har fobi för) och börjar mata med det. JA! Det gick, jag köper mer och börjar egen odling. Då börjar de mat vägra igen. 

De tuggar lite på masken och sen spottar ut den. Okej, maskarna är kanske för stora, så jag klipper den och ger till tjejerna. Men nej! Vill inte ha. 

Har nu köpt fisk(molly) nu, för att mata med och satt upp ett akvarium åt dem. Har inte get fisk till dem än då jag väntar på yngel. 

Har ni några idéer om varför de matvägrar?

Vad har du för temperatur, bottenmaterial, och vad ger du för sorts maskar?

6
1
ConfusedBee:
Temp: 17,6c
Botten: fin kornigt sand, samma typ som de levt på sedan jag hämtade dem. De har en matskål som jag lägger maten i för att minska sand in taget.
Mask: daggmask
leedragon skrev:

Vad har du för temperatur, bottenmaterial, och vad ger du för sorts maskar?

6
1
ConfusedBee:
Jonas_ skrev:
Det kan inte vara så enkelt att dom blivit gamla och börjar ge upp? 

 
Det hoppas jag verkligen inte <3

6
1
ConfusedBee:
aldabrachelys skrev:
Prova att ge dem fiskbitar eller hela små fiskat.

Det e de mollysen är tillför

5088
3861
Tropfrog:
Har du mätt ammoniak och nitrit med ett tillförlitligt test?

Mvh
Magnus 

6
1
ConfusedBee:
Tropfrog skrev:
Har du mätt ammoniak och nitrit med ett tillförlitligt test?

Mvh
Magnus 


5088
3861
Tropfrog:
Inte med tillförlitligt test med andra ord :).

Skaffa dropptester.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild