Grumligt öga

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Jag upptäckte precis att min 1.0 Morelia spilota mcdowelli ena öga såg väldigt grått och grumligt ut, man ser ingenting av pupillen (heter det så på en orm också?), ser nästan dött ut. Lite svårt att förklara med ord men hoppas ni förstår :) Jag har ingen kamera som skulle fånga det bra heller. 

Någon som vet vad detta kan vara, bero på?? Har du upplevt det själv på någon orm?

Det har uppkommit senaste 48tim, innan det såg han helt normal ut i ögat. Min tanke var först att vänta till han ömsar nästa gång och se om det går bort av sig självt men ju mer jag tittar på det så blir jag osäker :/

Mvh Jonas


340
91
Copa:

Var med om liknande med våran kungspyton men det var att det blivit kvar på ögat efter öms.. 


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Det var första tanken, men kollat igenom terrariet och inget öms :) 


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Jag hade något liknade på min ena Rinkhalskobra, trodde först att han blivit blind på ena ögat (han verkade inte se något heller) för han var väldigt gammal, men det försvann efter en ömsning.

Runt ögat ser allt bra ut? Inga svullnader, sår eller något avikande?

"Edit" ska tilläga att jag inte vet om det var själva ömsningen som tog bort det, utan upptäckte att det var borta först efter ömsning.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Allt ser normalt och friskt ut på ormen i övrigt, endast högra ögat som det är problem med. Jag avvaktar nästa ömsning och håller tummarna och blir det värre får jag rådfråga veterinär.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

 Uppdatering: Ormen har inte ömsat än men är på gång och ögat ser helt normalt ut igen..skumt :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild