Sceloporus malachiticus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

93
49
Majjen13:
Hej!

Får hem ett terrarium på måndag på L 205 x D 100 x H 70 cm. Funderar på ovanstående ödla. Den blir ju inte så stor, tänkte ha en större grupp av dem i burken. Tänkte ha ett par eller tre hanar samt 7- 9 honor! Har någon här dessa ödlor, går det i såfall att ha flera hanar?

Medlem i DHF
1081
772
Westman:

Majjen13 skrev:
Hej!

Får hem ett terrarium på måndag på 205 x 100 x 70 cm. Funderar på ovanstående ödla. Den blir ju inte så stor, tänkte ha en större grupp av dem i burken. Tänkte ha ett par eller tre hanar samt 7- 9 honor! Har någon här dessa ödlor, går det i såfall att ha flera hanar?


L*D*H??

Hur som bara 1 hane


93
49
Majjen13:
Westman skrev:


 

L*D*H??

Hur som bara 1 hane




L 205 D 100 H 70 hur många honor har du till hanen? Hur aktiv är ödlan?

Medlem i DHF
1081
772
Westman:

Majjen13 skrev:



L 205 D 100 H 70 hur många honor har du till hanen? Hur aktiv är ödlan?


Har bara haft 1 men inte haft lika stort. Plus inte fått tag på någon mer just då.

Dom är väl rätt aktiva tycker jag. 

Har bara 1 gamal hona kvar just nu. 


93
49
Majjen13:
Westman skrev:


 

Har bara haft 1 men inte haft lika stort. Plus inte fått tag på någon mer just då.

Dom är väl rätt aktiva tycker jag. 

Har bara 1 gamal hona kvar just nu. 




 Herpers Choise har några till salu såg jag tidigare idag, de har bra pris och är snygga! Tänkte att man skulle få ett mer naturligt utseende/beteende med ett större terrarie. Behöver dock veta om man kan ha mer än en hane. 

Medlem i DHF
1081
772
Westman:

Majjen13 skrev:



 Herpers Choise har några till salu såg jag tidigare idag, de har bra pris och är snygga! Tänkte att man skulle få ett mer naturligt utseende/beteende med ett större terrarie. Behöver dock veta om man kan ha mer än en hane. 


Skulle inte kört 2 hanar i ett terrarium


93
49
Majjen13:
Westman skrev:


 

Skulle inte kört 2 hanar i ett terrarium



Okey! inte ens i ett stort terrarie, ibland brukar det vara bättre att ha fler än 2 hanar. De har då inte samma möjlighet att trakkasera ett offer då. Vad tror du om det?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild