Mängd föda till kungspyton

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
evilstarchild:
Jag har en kungspyton hane 
ca 1,40 lång  jag ger honom mat en gång per vecka ena veckan 2st möss andra veckan 1 mus storlek på mössen är medium/large. Men min fundering är det tillräckligt 

206
224
Danne72:
evilstarchild skrev:
Jag har en kungspyton hane 
ca 1,40 lång  jag ger honom mat en gång per vecka ena veckan 2st möss andra veckan 1 mus storlek på mössen är medium/large. Men min fundering är det tillräckligt 

Du kan ge han fullvuxna råttor 500 gram.och en gång i månaden eller var femte vecka.

24
32
Darth_Vader:

Nu är jag allt annat än en expert men läser man runt vad alla skriver så är 10% regeln rätt återkommande här på forumet. Så väger din Kp 1kg så ska du mata med en föda som väger 100Gram . Och jag kör på den regeln på våra ormar ungefär var 3-4 vecka . Som man också läser så har dom en tendens att bli överviktiga, rätta mig om jag har fel såklart!

Säger inte att du har fel Danne72 men kan tycka att 500gram låter mycket om det inte är en jävligt stor KP vill säga=)

Mvh Kristoffer


281
366
Cartaq:
Det är svårt att få en Kp överviktig då många förr eller senare börjar att matvägra alt. tar ett uppehåll under vinterhalvet. jag rekommenderar att försöka få över den på kyckling/råttor/nataler för en varierad kost däremot. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild