Är mina sköldpaddor stressade?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

13
0
Flexibell:
Mina två sköldpaddor simmar mot rutan hela tiden och hörnen. ligger nästan aldrig stilla på land och solar! Känns som att något är fel 

229
223
Formula76:
Flexibell skrev:
Mina två sköldpaddor simmar mot rutan hela tiden och hörnen. ligger nästan aldrig stilla på land och solar! Känns som att något är fel 


Vad har du för temperatur i vattnet?
Har de inte gjort så förrut?
Är det honor?

Prova häng en handduk eller nått över och se om det blir nån skillnad. Om det är något på utsidan som stressar dom.

13
0
Flexibell:
En hona och en hane flyttade dom nyligen från hus till lägenhet. Men honan är lite lugnare än hanen, det är 23 grader ich i vattnet och dom äter somvanligt osv men är typ aldrig stilla utan simmar mot rutan non stop typ 

229
223
Formula76:
Tror inte det är någon större fara.

Hur ser akvariet ut?

Prova att höj tempen till 25 och så stäng av den på natten, så får de en tydligare dygnsrytm.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Kan det vara parning? Många djurhonor blir stressade när dom hålls instängda tillsammans med könsmogna hanar, speciellt om utrymmet är i underkant. Ingen aning hur stort akvarium du har men kan vara värt att tänka på :) 

Att ha bakgrund på tre sidor kan hjälpa vissa stressade djur. 4glasrutor skapar en väldig insyn :)

229
223
Formula76:
Kan också vara så enkelt att de ser dig och blir uppjagade för att det är matdax.
Hur ofta matar du dom?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild