kokosfiberbakgrund vart hittar man det?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

35
11
Flurk93:

som rubriken lyder är jag på jakt efter en bit kokosfibermatta på 80*40cm men är lite snål och undrar om någon vet var man kan få tag på det billigt? tydligen var det svårare att hitta än vad jag först trodde.... plantagen och bauhouse ( stavning..) hade det iallafall inte

ska ha det som en bakgrund i ett terrarie med en daggecko, hela tanken är att det ska rinna vatten igenom den och att min vaniljorkide ska kunna växa på den. det bör altså vara en väv som inte följer med vattnet ner i pumpen.

 

tipsa så mycket det går!

 

Mvh Lovisa och daggeckon Kiwi

 

 


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Ikea köpte jag ett gäng på, tror dem kostade typ 40kr eller liknade om jag inte minns helt fel.
Var ett par år sen...


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Av nyfikenhet sökte jag på IKEA:s hemsida och dom verkar inte sälja sånt längre.. kokosbollar 6-pack var det närmsta jag kom ;)

Har inga andra bra tips alls, hoppas du får något bra svar vart du kan hitta det du söker.


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Jodå det finns kvar:)

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/80047635/
(fanns enligt hemsidan i Linköping hemma i lager, där köpte jag mina)

Däremot är det inte säkert att alla ikea som har det.

Herperschoise säljer också det.


Medlem i SHF
4003
5038
Jonas_:

Där ser man :) jag ber om ursäkt för det. Jag satt och funderade på något mer avancerat än en dörmatta tror jag haha


35
11
Flurk93:

får hålla med på den biten, dörrmatta var itne riktigt vad jag tänkt men tanken var god :)


Medlem i SHF
214
439
crocodilejonas:

Som sagt, Herperschoise säljer också

Det är nog mer det du tänkte:)

Lite prisskillnad dock för samma resultat.


35
11
Flurk93:

jag hittade vad jag sökte idag :D kokosfibermatta på blomsterhallen. misstänkte att de kanske kunde ha. men hjälp vad jag åkt runt och letat... att det ska vara så svårt! men nu är bygget i full gång iallafall :)


Medlem i DHF
875
307
tenebrosa:

Vad hadde dom för priser då?


35
11
Flurk93:

den kostade 129:- där en bit som var 100*120*1,5 cm så det var rätt bra :D vek den dubbel för att inte sladdar och rör från mitt vattenfall ska synas. limmar fast den nu med glassilikon, tror det funakr bra annars får jag försöka med något annat lim :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild