Djur till ett exo terra nano?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
5
Gecko_Felix:
Hejsan! Jag har ett gammalt Nano terrarium från exo terra (20x20x30, bild nedanför) som står tomt. Jag skulle gärna vilja ha något roligt djur där i men det är såklart för litet för de flesta djur. Någon som har en bra ide på vad man kan göra med det? 

Måste tillägga att spindlar inte är något för mig.

Mvh Felix

101
91
Trypto:
Någon insekt kanske? Någon av de mindre arterna av vandrande pinnar/löv, eller några kackerlackor, eller skalbaggar... Det finns ju även en del små arter av snäckor som kan funka. Man får bara se till att eventuella ungar inte kan ta sig ut.

Om det inte behöver vara djur i så kan man ju göra någon fin växtmiljö bara.

660
344
Johnexotics:
liten spindel?

14
5
Gecko_Felix:
SneakyTurtle skrev:
liten spindel?

Ja jag är ju som sagt inte jätteförtjust i spindlar... men har du några förslag på coola spindlar som skulle passa så kanske jag ger det en chans :)

14
5
Gecko_Felix:
Trypto skrev:
Någon insekt kanske? Någon av de mindre arterna av vandrande pinnar/löv, eller några kackerlackor, eller skalbaggar... Det finns ju även en del små arter av snäckor som kan funka. Man får bara se till att eventuella ungar inte kan ta sig ut.

Om det inte behöver vara djur i så kan man ju göra någon fin växtmiljö bara.

Ja jag har funderat lite på vandrande pinnar eller löv med någon fin växtmiljö. Jag ska nog göra lite reaserch på det. Tack för tipset!

660
344
Johnexotics:
Gecko_Felix skrev:

Ja jag har funderat lite på vandrande pinnar eller löv med någon fin växtmiljö. Jag ska nog göra lite reaserch på det. Tack för tipset!

 Hoppspindel kanske skulle vara nått dom är rätt små men söta :)

187
33
AntonMurseli:
Phidippus regius till exmepel

14
5
Gecko_Felix:
SneakyTurtle skrev:

 Hoppspindel kanske skulle vara nått dom är rätt små men söta :)

Ja det hade varit något. Vet du vart man kan hitta skötsel information om dem?
SneakyTurtle skrev:

 Hoppspindel kanske skulle vara nått dom är rätt små men söta :)

Ja hoppspindlar är väldigt söta måste jag hålla med om! 

660
344
Johnexotics:
Du få kolla upp vilken du vill har först :) finns hoppspindlar lite överallt i världen 

14
5
Gecko_Felix:
MmBruh skrev:
Phidippus regius till exmepel

Det är faktist en spindel jag kan tänka mig. Vet du var man kan köpa och hitta skötselråd?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild