Nattlampa för värme?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

309
38
reptilicus_:
Hej.
Skaffade en Grön trädpyton för ettt tag sendan, & min fråga är om det är nödvändigt med en keramisk värmelampa på natten till dessa?

Värmen i terrariet ligger på ca 25-26 grader på natten men jag har även ett mindre akvarium i bottnen som jag märkt att hon gärna går ner & doppar sig i på just natten/kvällen.
Värmen i akvariet ligger också på ca 25 c dygnet runt, men man vill ju inte riskera att ormen får lunginflamtion. 
Så att ha en keramisk värmelampa på 60w vid solplatsen,natttid, vore kanske bäst?

273
185
peter68:
Kolla skötselråden. Men det bör ligga på runt 30 grader på dagen och 23 på natten. Det framgår inte om du har termostat, men det är i princip nödvändigt tillsammans med keramiskt element. Jag vet inte hur varma de kan bli, men har mätt ca 200 grader på halsen med termostat inkopplad.

Att hon doppar sig på natten kan bero på att det är för varmt. Kan dock inte denna art tillräckligt bra för att säga att beteendet är normalt eller inte.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild