2 hanar tillsammans

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Kimmen79:
Hej hej.

Vi tog precis över ett par grekiska sköldpaddor, 2 hanar på 15år. Dem har nog vart ihop från första början.

Min fråga är nu om vi ska fortsätta ha dem ihop. Vi har märkt att dem försöker bita varandra på fötterna o dem har race ibland där dem jagar varandra. Men så kan dem ligga o sola tillsammans också. 

Tips o råd
Tack

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Kimmen79 skrev:
Hej hej.

Vi tog precis över ett par grekiska sköldpaddor, 2 hanar på 15år. Dem har nog vart ihop från första början.

Min fråga är nu om vi ska fortsätta ha dem ihop. Vi har märkt att dem försöker bita varandra på fötterna o dem har race ibland där dem jagar varandra. Men så kan dem ligga o sola tillsammans också. 

Tips o råd
Tack

Att de solar tillsammans betyder inte att de älskar varandras sällskap, utan att de båda vill till den bästa solplatsen och inte har något val.

Reptilers kroppsspråk kan ofta misstolkas, jag är ingen sköldpaddsexpert men skulle delat på dem eftersom de är solitära djur som trivs bäst själva.

111
116
aldabrachelys:
Det beror på om de jagar varandra hela tiden. Så länge du inte har några honor kan det funka.  

5
5
Klara:

Kimmen79 skrev:
Hej hej.

Vi tog precis över ett par grekiska sköldpaddor, 2 hanar på 15år. Dem har nog vart ihop från första början.

Min fråga är nu om vi ska fortsätta ha dem ihop. Vi har märkt att dem försöker bita varandra på fötterna o dem har race ibland där dem jagar varandra. Men så kan dem ligga o sola tillsammans också. 

Tips o råd
Tack

Hej, det är sant att de är solitära djur i det vilda. Det skulle gå att ha i par i fall det var honor. Men jag anser att hanarna är för aggressiva för att hållas tillsammans


79
78
testudo_H:

Kimmen79 skrev:
Hej hej.

Vi tog precis över ett par grekiska sköldpaddor, 2 hanar på 15år. Dem har nog vart ihop från första början.

Min fråga är nu om vi ska fortsätta ha dem ihop. Vi har märkt att dem försöker bita varandra på fötterna o dem har race ibland där dem jagar varandra. Men så kan dem ligga o sola tillsammans också. 

Tips o råd
Tack


 

Att ha 2 könsmogna greker ihop brukar sluta med skador eller att de stressar varandra så jag skulle separera dem. Jag hade 2 hanar ihop i en grupp med 6 honor och även fast de hade stor utehage så rök de ihop och skadade varandra. 

Man kan ibland se på hanar som gått ihop att de får skador på ögon, framben eller på svansen. Jag tog över en hane som fått förhårdnader pga detta både ovan ögat och skador på skalet där de skallat varandra.

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild