Frågor om mitt semiakvatiska terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Kattsoppa:

Hej! Jag är nybliven ägare av 3 fina geosesarma sp krabbor och har en liten fråga om mitt semiakvatiska terrarium.
Jag bifogar bilder som ni kan kolla på och ge era åsikter om.

Så min oro är att när krabborna väl tar sig ner i vattnet så kommer dom i brist på bättre ord vara för dumma för att ta sig ut igen. Det är ganska brant mellan landdelen och vattendelen med stenar och mossa som potentiella sätt att ta sig upp och ner, jag har också en pinne som går längsmed väggen ner till vattnet.

Är också orolig att dom kommer kunna klättra ut ur akvariet genom silikonen som sitter på kanterna av akvariet, jag har ett lock som inte helt passar så det är öppet ovanför vattensidan av akvariet.

Min största oro dock är att dom kommer kunna gräva igenom filtret jag använder för att sära på landsidan och vattensidan och fastna där inne bland massa lecakulor och svälta till döds. tror ni det är möjligt? Är ganska grovt filter men dom ska ju vara riktigt duktiga grävare, om så är fallet så får jag ju täcka det med något men vet faktiskt inte vad som skulle passa, har försökt täcka så dom inte kommer åt filtret allt men dom är så små så dom hittar nog ett sätt.

Mvh Marcus 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild