Fogger, regnsystem eller vattenfall?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
JackAw:
Hej, jag har en gargoyle gecko och tänkte köpa något av dessa så att man kan åka hemifrån en dag eller så utan att fuktigheten blir för låg. Jag undrar vad som skulle vara det bästa. Jag ar aldrig haft regnsystem etc innan så tips och tricks skulle vara välkommet också!

5088
3861
Tropfrog:
Hej

Enligt l80 så skall reptiler ha daglig tillsyn. Det kommer man inte ifrån med automation av luftfuktighet.

Vattenfall är kul i teorin, men med för många felkällor för att vara pålitligt för luftfuktighet. Många fina Vattenfall som byggs kopplas av olika anledningar av inom ett år. Det går förståss att ordna på ett stabilt sätt, men är nog mest ett föremål för nya byggen snarare än ombyggnad av befintliga.

Regnsystem är mycket stabilare lösning, men inte 100% säkert. Det är också ett mycket bra sätt att ge vatten till epifytiska växter.

Mister har jag ingen egen erfarenhet av, men kan tänka att den här ungefär samma fördelar för djuren som regnsystem. Plus en estetisk effekt och minus fördelen för växter.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
JackAw skrev:
Hej, jag har en gargoyle gecko och tänkte köpa något av dessa så att man kan åka hemifrån en dag eller så utan att fuktigheten blir för låg. Jag undrar vad som skulle vara det bästa. Jag ar aldrig haft regnsystem etc innan så tips och tricks skulle vara välkommet också!


regnsystem funkar nog bäst för det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild