Vad man kan ha i ett 30x30x30 terrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

11
0
YESplease:
Hej skulle behöva lite hjälp, jag undrar vad man skulle kuna ha i ett 30 x30x30 terrarie. Har funderat på en dvärggecko men skulle vela han något som man kan ta upp och ha i handen utan att den dör av stress.

656
344
Johnexotics:
Rätt så litet terrarie för reptiler skulle jag nog säga  mer för spindlar eller andra mindre djur 

5088
3861
Tropfrog:
Jag tror inte att det finns några ödlor som dör av stress för att man tar upp dem.

Det finns en lång tråd om hantering av djur och de flesta anser att man inte bör hantera reptiler i onödan. Men bortsätt från det så är små ödlor mycket snabba flyktdjur. Det är enda sättet för dem att överleva predatorer. Detta gör dem mycket olämpliga att hantera.

Mvh
Magnus 

11
0
YESplease:
Ok tack

11
0
YESplease:
Undrar också vilken belysning en dvärggecko/Tropiocolotes tripolitanus bör ha. Tänkte mer på värme men äve uv, ska kanske ha någon växt i burken också.

5088
3861
Tropfrog:
Den dvärggeckon anses nattaktiv och behöver därmed inte uv. Det är ändå sannolikt att de har viss nytta av det. Värme är ju däremot bra, men inte nödvändigtvis från ljuset.

Jag tror inte att det finns mycket växter där de kommer ifrån, men någon liten succulent kan man ju ha för estetiken.

Mvh
Magnus 

11
0
YESplease:
Vet ni någon uppfödare på dvärggeckos i Stockholm eller en bit utanför

5
5
Klara:

YESplease skrev:
Vet ni någon uppfödare på dvärggeckos i Stockholm eller en bit utanför


Om du vill ha dvärggeckos så bör du nog titta på ett större terrarium. Tekniskt sätt är det lagligt att ha en sådan ödla i den storleken, men vissa kan anse att det är moraliskt fel. Större är oftast bättre


5088
3861
Tropfrog:
YESplease skrev:
Vet ni någon uppfödare på dvärggeckos i Stockholm eller en bit utanför


Jag håller med föregående talare.

Om du nu bestämmer dig för denna dvärgecko (och större terrarium) så är det bara att leta i artregistret. Det verkar svårt att säga arten utan att vara uppfödare på samma gång.

Mvh
Magnus 

11
0
YESplease:
Ok tack
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild