”Leveransklara” ungar? Grekiska ls

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
LisaTHH:

Jag är total nybörjare på sköldpaddor och har därför några frågor. Det gäller grekiska landsköldpaddor eftersom det är den art jag är intresserad av. 


1. Hur länge ska sköldpaddsungarna stanna hos uppfödaren innan de kan flytta? Jag har läst väldigt mycket (iofs nyttig) information om ungar, inkubationstid etc men just denna detalj utelämnas ofta. Har försökt leta själv men hittar lite olika bud och det står mest att ungarna klarar sig själv från första stund men att uppfödaren vill se att de äter och dricker samt funkar som de ska innan flytt. 


2. Har sett att många rekommenderar att man köper två stycken istället för att hålla en ensam. Ja/nej? De kommer troligtvis komma från samma kull. Tänker att man får börja så och om de inte trivs tillsammans i könsmogen ålder får man hantera det då. 


79
78
testudo_H:

1.

Ofta vill man som uppfödare se att de kommit igång och börjat öka i vikt innan man lämnar den vidare till sitt nya hem då det blir en omställning med ny miljö, mat osv. Sen brukar de ta viss tid innan man får Citesintygen man ansökt om från Jordbruksverket.

 

2.

Vissa vill bara ha en sköldpadda och det funkar också bra.

Som du skriver kan det bli problem när de blir könsmogna beroende på könet.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild