Öka mängden foder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Tezz:
Vi har en liten majsorm som är vår första orm. Han äter just nu små möss (ca 12 gr) 1 gång i veckan och har gjort sen vi köpte honom för ca 2 månader sen. De visste inte exakt när han var född men är enligt uppskattning drygt 8-10 mån nu. 
Hur vet man när det är dags att öka mängden? Efter de senaste matningarna nu blir han väldigt aktiv och rör sig runt i terrariet så funderar om det kan vara så att han letar mer mat? ???? 

273
185
peter68:
Jag kan inte majsorm, men vikt (procent av vikten) eller omkrets brukar användas som tumregler. Bör vara lätt att hitta information.

Jag svarar för att min boa beter sig på liknande sätt. Han är väldigt triggad efter han har ätit. Han är väldigt uppmärksam, som om han väntar att mer ska dyka upp. Efter kanske en timme drar han sig tillbaka. Kanske det har att göra med att lukten av bytet fortfarande finns kvar i terrariet. Jag vet inte.

2
0
Tezz:
Tack för svar.
Vi har nu provat ge 2 möss och det glufsade han i sig utan problem så kanske dags att öka stl på mössen. Han har ju vuxit en del sen vi fick hem honom ???? ska kolla upp det där med procenten för det hade jag faktiskt inte hört innan.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild