Cites-intyg

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
AnkanMedSkal:
Hej för 7 år sedan hörde vår vän till familjlen av sig om att han hade en kompis på skansen som hade fått tag i en morisklansköldpadda som behövde ett hem. jag hade redan en och tänkte varför inte så jag tog glatt över den.

såklart hade den inget cites intyg och nu undrar jag om det på något sett går att få tag på?

5099
3873
Tropfrog:
Har du kollat med skansen? Jag Har svårt att tänka mig att de har papperslösa djur där.

Mvh
Magnus 

5
1
AnkanMedSkal:
Detta var då 7år sedan och våran vän till familjen dog i en dykarolycka för 2 år sen så har ingen kontakt till han på skansen. Det var ju dessutom mera att dem på skansen inte ville ta emot den så då ringde han våran vän som ringde mig. hoppas det inte var allt för oklart beskrivet :)

281
366
Cartaq:
Tropfrog skrev:
Har du kollat med skansen? Jag Har svårt att tänka mig att de har papperslösa djur där.

Mvh
Magnus 

Med tanke på att Skansen (och många andra aktörer) tar emot herrelösa djur som polisen kommer med, så har jag svårt att tro att alla djuren har papper. 

5099
3873
Tropfrog:
För att få cites papper krävs att du kan visa att föräldrarna är fångenskapsuppfödda. Det kan bli svårt.

Mvh
Magnus 

5
1
AnkanMedSkal:
Okej jag förstår så det finns inget annat sätt än att man kan bevisa det? För det kan jag ju ej tyvärr
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild