Vilken "mat" funkar att frysa in till vintern?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

84
38
Ems:
Mina sungaya äter körsbärsblad, hallon samt björnbär... De har egentligen ätit av allt jag satt in när jag tänker efter. (Skogsbär, vinbär...).

Vad har ni testat att frysa in? 
Kört citronmeliss tidigare men tänkte slänga in lite blad i frysen i år för att se om det funkar. 

5
7
nordmuslingar:
Mina har aldrig gillat blad som varit frusna. Har en ny grupp sungaya nu, får se om de gillar. Annars brukar jag vara lat och köra butiksköpta färska örter på vintern :p

84
38
Ems:
nordmuslingar skrev:
Mina har aldrig gillat blad som varit frusna. Har en ny grupp sungaya nu, får se om de gillar. Annars brukar jag vara lat och köra butiksköpta färska örter på vintern :p


Ja det är ju plan B. Haha. 

84
38
Ems:
nordmuslingar skrev:
Mina har aldrig gillat blad som varit frusna. Har en ny grupp sungaya nu, får se om de gillar. Annars brukar jag vara lat och köra butiksköpta färska örter på vintern :p


Struntade i att frysa in och planterade citronmeliss i en större petbox som ett litet växthus. Snyggt i hyllan och smidigt att ha mat konstant. 

663
345
Johnexotics:
la i björnbär blad i frysen dom ändrade färg xD men mina djur verka gilla dom fortfarande

84
38
Ems:
SneakyTurtle skrev:
la i björnbär blad i frysen dom ändrade färg xD men mina djur verka gilla dom fortfarande


Jag har fler arter nu så jag har fryst en del olika löv haha. Men även köpt olika krukväxter de äter och planterat hos dem. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild