Heterometrus petersii

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
9
Dade:
Hej!
Jag tänkte para mina skorpioner. 
Är bästa sättet att sätta ihop dem i ett större terrarium eller bara sätta ihop dem en stund och hålla koll på dem?
Hur ser man om dom bråkar eller om dom "parningsdansar"?
Är rädd att dom dödar varandra. 
Om man sätter ihop dom en längre tid är det bäst med 1.2 då eller?
Har försökt para två lauticus och det ser ut som dom försöker sticka varandra samtidigt som dom håller varandra i klorna. 
Dom är köpte som hane och hona på Herpers. Kanske för unga eller?

Känns svårt detta.

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Dade skrev:
Hej!
Jag tänkte para mina skorpioner. 
Är bästa sättet att sätta ihop dem i ett större terrarium eller bara sätta ihop dem en stund och hålla koll på dem?
Hur ser man om dom bråkar eller om dom "parningsdansar"?
Är rädd att dom dödar varandra. 
Om man sätter ihop dom en längre tid är det bäst med 1.2 då eller?
Har försökt para två lauticus och det ser ut som dom försöker sticka varandra samtidigt som dom håller varandra i klorna. 
Dom är köpte som hane och hona på Herpers. Kanske för unga eller?

Känns svårt detta.



Om du inte ens vet om de är tillräckligt gamla för att bli parade så skulle jag nog avråda dej att ens försöka.

Bara för att man har en hona och en hane betyder inte det att man måste para dem.

=)


72
9
Dade:
Enligt Herpers så är dom vuxna och hona och hane så jag tänker att det borde funka. Tänker att han har koll på sina djur.

77
29
Insecta:
Dade skrev:
Enligt Herpers så är dom vuxna och hona och hane så jag tänker att det borde funka. Tänker att han har koll på sina djur.

Det är som med spindlar du får chansa, lär dig mer förstår inte varför du ska para när du inte har en susning om vad du gör ?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild