Trynsnok död plötsligt

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

Medlem i SHF
86
60
Da_wall:

Lilja skrev:


När är bild nr2 ifrån?
Det är orimligt att ett djur som är väldigt bra på att hålla vätska skulle se ut som en tom ballong efter 12h. Det är därför folk har svårt att få ihop det. 


 

2019-09-21 00:03   Det är nästan ett år sen bild nr2 blev uppladdad för första gången. så är väl ganska svårt att jämnföra med dom två bilderna.


46
3
Matterothoff:
Lilja skrev:


När är bild nr2 ifrån?
Det är orimligt att ett djur som är väldigt bra på att hålla vätska skulle se ut som en tom ballong efter 12h. Det är därför folk har svårt att få ihop det. 

När jag köpte den förra året. Den var pigg ena dagen död andra. Därför jag undrar har ingen aning själv. Bild nr 1 är tagen utanför terrariet, kan det ha påverkat?

152
227
TowerOfGray:
Danne72 skrev:
Så kan det gå när man matar i terrariet, bytesdjuret avger lukt på bottenmaterialet och sen så misstar ormen bottenmaterialet för ett bytesdjur.


Men asså vad pratar du om.
Det är ingen orm som attackerar bottensubstrakt bara för att det luktar som en råtta eller mus. Den enda gången en orm kan få i sig substrakt är om den missar bytet och får en mun full eller om det fastnar massa grejer på bytet när det sväljs.....

206
224
Danne72:
TowerOfGray skrev:


Men asså vad pratar du om.
Det är ingen orm som attackerar bottensubstrakt bara för att det luktar som en råtta eller mus. Den enda gången en orm kan få i sig substrakt är om den missar bytet och får en mun full eller om det fastnar massa grejer på bytet när det sväljs.....

Vad pratar du om? mina har gjort så många gånger, så jag matar dom alltid utanför terrariet nu.

152
227
TowerOfGray:
Danne72 skrev:

Vad pratar du om? mina har gjort så många gånger, så jag matar dom alltid utanför terrariet nu.


Att en orm ska frivilligt äta jord bara för att en råtta har legat på den är det dummaste jag har hört.

206
224
Danne72:
TowerOfGray skrev:


Att en orm ska frivilligt äta jord bara för att en råtta har legat på den är det dummaste jag har hört.

och det finns många dumma saker här i världen ju....
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild