Bra Webbutiker för köp av fågelspindlar?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2
0
Marcel_03:
Hej,
jag har hållit på med fågelspindlar 3 år nu och tidigare har jag köpt dem från webbutiker som reptilgrottan eller zooariet och även på Expos. Men jag undrar om det finns andra bra webbutiker som säljer fågelspindlar? 

273
209
AndreasB:
terraristik.com
www.spidersworld.eu
www.thespidershop.co.uk
www.spidersonline.pl
spidershop.pl
www.spiderstore.de
spiderattack.de
wildtarantulas.eu
www.haarigeachtbeiner.de
www.arachnoaddict.de
creaturesfromthenorth.eu
www.exotenzucht-haag.de

ZooGiganten i Lomma säljer fåtal fågelspindlar men det är ockerpriser och kunskapen är bristfällande. TropikHuset i Malmö är också fantasipriser. Ormar o Sånt i Ängelhom brukar ha en hel del spindlar. Prismässigt vet jag inte hur de är.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Jag har bra erfarenheter av spidersworld.eu, men bäst har nog spidersonline.pl varit. Dock har de ju knappt några juveniler.

Skulle undvika thespidershop.co.uk, de har svinmycket viltfångat osv och dessutom ganska höga priser. 

Jag rekommenderar också Drey1993 här på forumet, han skickar med levandegaranti (något jag tycker borde vara en självklarhet, tyvärr även många som inte packar ordentligt och inte har levandegaranti), jättebra packat, har superbra kundservice och bra priser. 

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
AndreasB skrev:
terraristik.com
www.spidersworld.eu
www.thespidershop.co.uk
www.spidersonline.pl
spidershop.pl
www.spiderstore.de
spiderattack.de
wildtarantulas.eu
www.haarigeachtbeiner.de
www.arachnoaddict.de
creaturesfromthenorth.eu
www.exotenzucht-haag.de

ZooGiganten i Lomma säljer fåtal fågelspindlar men det är ockerpriser och kunskapen är bristfällande. TropikHuset i Malmö är också fantasipriser. Ormar o Sånt i Ängelhom brukar ha en hel del spindlar. Prismässigt vet jag inte hur de är.

Ormar och sånts har också fantasipriser, särskilt för okönade djur som går på dubbla priset som en hona av samma art och dubbla storleken gör på polska sidor. T.ex T gigas som går på typ 12-15 zl (typ 30-40 kr, jag hänger inte med i de valutakurserna längre eftersom jag slutat med spindlar) på spidersonline.pl och 195 kr för mindre slings på ormar och sånt (och knappt livskraftiga, många av de fuktkrävande arterna var väldigt uttorkade sist jag var där och en trave lådor med döda Tapinauchenius-slings i stod i vasken).

2
0
Marcel_03:

EmanuelKarl skrev:
Jag har bra erfarenheter av spidersworld.eu, men bäst har nog spidersonline.pl varit. Dock har de ju knappt några juveniler.

Skulle undvika thespidershop.co.uk, de har svinmycket viltfångat osv och dessutom ganska höga priser. 

Jag rekommenderar också Drey1993 här på forumet, han skickar med levandegaranti (något jag tycker borde vara en självklarhet, tyvärr även många som inte packar ordentligt och inte har levandegaranti), jättebra packat, har superbra kundservice och bra priser. 


Tack så mycket för informationen!


Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
Glömde nämna Avic här på sidan, men han verkar inte ha annonser ute så ofta, vet inte ens om han säljar så mycket längre men annonserar han ut något du vill ha så tveka inte.

9
13
Gmx:
Jag har köpt några gånger av Junglesbrothers här på köp och sälj med, alltid funkat bra. 

Sen brukar jag köpa slings av svenska säckar för att främja svenska parningar.

Nästa beställning blir från Spidersworld. 

1275
1724
Falk:
Se till så att det är cb djur ni köper.

8
4
Johan154:
Här är en video där Dark Den besöker spidersworld.eu www.youtube.com/watch?v=aIi0SVTo1q4

22
5
Isabella:
AndreasB skrev:
terraristik.com
www.spidersworld.eu
www.thespidershop.co.uk
www.spidersonline.pl
spidershop.pl
www.spiderstore.de
spiderattack.de
wildtarantulas.eu
www.haarigeachtbeiner.de
www.arachnoaddict.de
creaturesfromthenorth.eu
www.exotenzucht-haag.de

ZooGiganten i Lomma säljer fåtal fågelspindlar men det är ockerpriser och kunskapen är bristfällande. TropikHuset i Malmö är också fantasipriser. Ormar o Sånt i Ängelhom brukar ha en hel del spindlar. Prismässigt vet jag inte hur de är.



Har du någon bra erfarenhet av en hemsidorna såsom: haarigeachtbeiner.de ?
Fann en del som är intressanta dock inte så mycket om sidan som omdömme från andra köpare
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild