Sköldpaddor och myror

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
21
Justivan:
Hej! jag har två grekiska landsköldpaddor som jag brukar ha ute i hage på finare dagar, en fundering jag har är om myror som vi har väldigt mycket av stör de ellet gör de skada. Det är pissmyror och rödmyror. ibland ser jag att en av de börjar springa iväg efter att haft en rödmyra på sig, kan de bita genom deras hud? tacksam för svar :)

508
304
Jonas77:
Är du säker på vilka myror du beskriver? Rödmyror och pissmyror lär ju vara samma sak, och de stick, inte bits. Menar du stack/skogsmyror med rödmyror?

Jag ska inte ge något expertutlåtande angående problematiken då jag inte är expert, men det låter ju onekligen som att det skulle kunna bli ett problem.

69
21
Justivan:
Rödmyror skiljer från pissmyror, rödmyror bits. Eller så kallar jag de bara fel sak, infogar bild. 

5088
3861
Tropfrog:
Hihi. Pissmyror lär inte vara särskilt vedertaget namn på någon myrart. Jag tror att du tänker på skogsmyra formica rufa.

I övrigt misstänker jag att det finns myror i Grekland också.

Mvh
Magnus 

1
1
IkaPika:
Tropfrog skrev:
Hihi. Pissmyror lär inte vara särskilt vedertaget namn på någon myrart. Jag tror att du tänker på skogsmyra formica rufa.

I övrigt misstänker jag att det finns myror i Grekland också.

Mvh
Magnus 

Jag tror vi alla fattade vad som syftades på med pissmyra. 

5088
3861
Tropfrog:
IkaPika skrev:

Jag tror vi alla fattade vad som syftades på med pissmyra. 


Jag tog det på bilden. När jag var liten så kallade vi de röda myrorna för pissmyror. Åtminstone en tidigare postare i denna tråden har fortfarande den uppfattningen. Men ok, alla andra förstod kanske :)

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild