Terrarie i garage?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Blackiesnake:
Hej

Funderar på terrarium i garaget till ormar. Isolerade väggar och tak men oisolerad platta på mark. Är oerfaren så vet inte om jag är helt ute och reser, men går det att få upp temperaturen i terrarierna trots att omgivningen är kall vintertid?
Med vänlig hälsning, Per

5087
3854
Tropfrog:
Går gör det ju. Men glas isolerar inte särskilt väl så det kan bli dyrt att driva. Kanske satsa på djur som behöver vintervila?

Mvh
Magnus 

Medlem i SHF
15
18
PDD:
Har lite samma funderingar och samma förutsättningar. Det jag har gjort är att bytt ut min garageport från 20mm till 40mm isolering och tätat.. i vinter ska jag testa med att ställa in två element och se hur det går att hålla värmen. Ska hålla 15-20grader är min förhoppning utan att det kostar skjortan;) 

har mina ormar idag i ett dåligt isolerat förråd som värms upp av konvektorelement och terrarium, vilket knappt märkts på elräkningen vintertid och håller runt 17-22g (vinter) men förrådet är runt 5 kvm och garaget är 20kvm så lite skillnad kommer märkas :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild