Slö Hamorii.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
9
Dade:
Hej!
Jag köpte en B hamorii troligen hane idag. Den är väldigt slö jämfört med mina andra spindlar.
Jag har en hamorii hona en LP och en b boeheim. Dessa är alltid pigga och rör sig fort vid matning och om jag byter terrarium åt dem.
Är denna döende pga ålder?
Betalade 200 kr bara.
Har bara haft spindlar ett halvår så har inte så bra koll.
Tacksam för svar.

Mvh Daniel

273
209
AndreasB:
Fråga säljaren hur gammal den är. Könsmogen?

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
En aktiv spindel brukar vara ett negativt tecken, då spindlar som vandrar runt rastlöst är ett tecken på vantrivsel (med undantag från könsmogna hanar). De bygger en håla, eller hittar ett gömställe, och sitter i eller utanför väntandes på ett byte. Att den inte vill äta utan istället kan backa undan kan det vara på grund av öms, eller att den helt enkelt inte är hungrig. Vissa spindlar är också väldigt stilla när de får nya terrarium, och vägrar flytta på sig hur hårt man än petar. En bild på spindel och terrarium skulle hjälpa.

72
9
Dade:
Tack för svar. Den är pigg idag. Petade med en borste försiktigt på ena benet och den hoppa till.
Tror det var transporten som gjorde den lite trött och hängig.
Ska låta den va ifred nu.
Tack för svar.

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Dade skrev:
Tack för svar. Den är pigg idag. Petade med en borste försiktigt på ena benet och den hoppa till.
Tror det var transporten som gjorde den lite trött och hängig.
Ska låta den va ifred nu.
Tack för svar.

Ibland räcker det med att ge dem lite vatten eller värme efter en transport. Skönt att höra!

72
9
Dade:
Ja han har fått vatten och ett lite större terrarium. ????

72
9
Dade:
Skulle göra en glad gubbe men det blev frågetecken ist .
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild