Kungsboa

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

47
46
Pretorian:
Rosenskalbagge skrev:


När ska man gå upp i storlek på foderdjuren boan är 70 cm lång och är snart 8 månader gammal tar 25-30g möss just nu 



Jag skulle säga att bytesstorleken bör vara lämpligt för storleken på ormen, du väljer storleken så den är ungefär lika tjock som ormen. Lite plus minus gör såklart ingenting :) 
Ser foderdjuret ut att funka, bara köra på. är bytet lite större än ormen är van vid kan det ta lite längre tid att få ner bara.
Du ska ju inte slänga ner en fullstor råtta och hoppas på att den kommer få ner det, men du förstår vad jag menar :)

13
1
Rosenskalbagge:
Jag tänkte köpa en hona också så det kan bli ungar 
Vad har ni för erfarenheter av uppfödning av kungsboa 

Medlem i SHF
3995
5019
Jonas_:
Rosenskalbagge skrev:
Jag tänkte köpa en hona också så det kan bli ungar 
Vad har ni för erfarenheter av uppfödning av kungsboa 


Är det rena kungsboor med specifika lokaliteter och riktiga papper på individerna så finns det förutsättningar. Är det däremot "vanliga" blandboor (som marknaden redan kryllar av..) så skulle jag avråda från att försöka skapa ännu flera ☺ 

Utan att låta hård, du var total nybörjare på ormar för ca.2 veckor sedan, nu vill du bli uppfödare. Mitt bästa välmenande tips blir därmed att vänta innan du ger dig in på att avla djur. Lär dig riktigt hur dom fungerar först. 

Kungsboor utan lokalitet och ursprung skänks ofta bort på diverse säljsidor. Tänk dig ordentligt för innan du skapar många fler av dessa ormar. Du gör givetvis som du själv vill, ber dig bara att tänka några år framåt, som duktiga uppfödare alltid gör. 

Lycka till. 

13
1
Rosenskalbagge:
Jonas_ skrev:


Är det rena kungsboor med specifika lokaliteter och riktiga papper på individerna så finns det förutsättningar. Är det däremot "vanliga" blandboor (som marknaden redan kryllar av..) så skulle jag avråda från att försöka skapa ännu flera ☺ 

Utan att låta hård, du var total nybörjare på ormar för ca.2 veckor sedan, nu vill du bli uppfödare. Mitt bästa välmenande tips blir därmed att vänta innan du ger dig in på att avla djur. Lär dig riktigt hur dom fungerar först. 

Kungsboor utan lokalitet och ursprung skänks ofta bort på diverse säljsidor. Tänk dig ordentligt för innan du skapar många fler av dessa ormar. Du gör givetvis som du själv vill, ber dig bara att tänka några år framåt, som duktiga uppfödare alltid gör. 

Lycka till. 

Tack 

13
1
Rosenskalbagge:
Vilket pris brukar Boa constrictor longicauda ligga på
Mvh Axel?

273
185
peter68:
Rosenskalbagge skrev:
Vilket pris brukar Boa constrictor longicauda ligga på
Mvh Axel?


Longicauda är inte speciellt dyr. Jag kan inte ge ett exakt pris, men någonstans inom spannet 1000-2000kr.

Varför just Longicauda? Det är en stor orm. Blir lätt 2m.

Boaormar ska definitivt inte hållas på detta sätt, men här två vuxna individer: www.youtube.com/watch?v=VScaE1IxyRs

200
258
Lordguras:
Ska du pröva föda upp någon boa så skulle jag satsa på occidentalis. Stora och griniga dock 

13
1
Rosenskalbagge:
Lordguras skrev:
Ska du pröva föda upp någon boa så skulle jag satsa på occidentalis. Stora och griniga dock 

Ok tack för svar 

13
1
Rosenskalbagge:
peter68 skrev:


Longicauda är inte speciellt dyr. Jag kan inte ge ett exakt pris, men någonstans inom spannet 1000-2000kr.

Varför just Longicauda? Det är en stor orm. Blir lätt 2m.

Boaormar ska definitivt inte hållas på detta sätt, men här två vuxna individer: www.youtube.com/watch?v=VScaE1IxyRs

Ok tack för jag skulle kanske få byta mitt gamla terrarium mot några av Boa constrictor longicauda ungar 

1
0
ReptilOle:
Hur stora biten ska en en meter lång boa ha.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild