Sandboa äter inte

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
YaboiCasper:
min sandboa (eryx colubrinus loveridgei) äter inte, har ni några tips???

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Du måste ge mer information om någon ska kunna hjälpa dig. Har den ätit i din ägo, hur länge har den varit utan mat, information kring terrarium och dess miljö, vad har du provat, när och hur ofta har du provat osv osv? 

Men ett bra tips brukar vara ett terrarium med mycket inredning, mycket lugn och ro, tålamod. Dvs många veckors eller månader med tålamod och helt utan störningar för ormen. 

3
0
YaboiCasper:
Jonas_ skrev:
Du måste ge mer information om någon ska kunna hjälpa dig. Har den ätit i din ägo, hur länge har den varit utan mat, information kring terrarium och dess miljö, vad har du provat, när och hur ofta har du provat osv osv? 

Men ett bra tips brukar vara ett terrarium med mycket inredning, mycket lugn och ro, tålamod. Dvs många veckors eller månader med tålamod och helt utan störningar för ormen. 


Jonas_ skrev:
Du måste ge mer information om någon ska kunna hjälpa dig. Har den ätit i din ägo, hur länge har den varit utan mat, information kring terrarium och dess miljö, vad har du provat, när och hur ofta har du provat osv osv? 

Men ett bra tips brukar vara ett terrarium med mycket inredning, mycket lugn och ro, tålamod. Dvs många veckors eller månader med tålamod och helt utan störningar för ormen. 


Jag har haft honom i 6 veckor, han har fått en pinkies en gång i veckan och har tagit den varje gång. Ätit utan problem och bajsar också. Det är det som är så konstigt att helt plötsligt vill han inte ha? Dags att ömsa? Han är 1 år. 


Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
YaboiCasper skrev:




Jag har haft honom i 6 veckor, han har fått en pinkies en gång i veckan och har tagit den varje gång. Ätit utan problem och bajsar också. Det är det som är så konstigt att helt plötsligt vill han inte ha? Dags att ömsa? Han är 1 år. 



Men då kan han ju inte varit utan mat länge alls om den ätit varje vecka den korta tiden du haft honom? ☺

Då är det ingen matvägran iaf utan jag förstår det som att den endast inte ville äta sist du erbjöd honom? 

Inget konstigt alls egentligen ☺ vissa gånger vill ormar inte äta helt enkelt. Vänta en eller nån vecka och pröva igen. 
Kan vara ömsning på gång, men inget jag kan svara på säkert såklart. 

Ett annat tips kan vara att erbjuda lite större byten med längre uppehåll mellan måltiderna. Att mata boa och pytonormar varje vecka är för ofta enligt mig. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild