Min sköldpadda kan inte simma

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

19
3
ljuvisen:
Hej! Jag har varit hemifrån i 5 dagar nu men kom hem idag. Min mormor har passat mina två falska kartsköldpaddor medans jag vart borta och hon kan inte så jätte mycket men jag har berättat vad hon ska göra. Var tredje dag brukar jag mata dom i varsin hink o lägga i så mycket mat som deras huvud är stort ungefär. När mormor skulle mata dom i förrgår ville hon inte äta. Den andra sköldpaddan som är lite större men vi inte vet åldern på äter som en häst så det är inga problem. (Det är en hona och en hane) Dom bor i ett 150x50x50 akvarium med 15 cm högt vatten. Från ingenstans så slutade hon kunna använda sin ben (jag var inte hemma men mormor har berättat för mig) Hon kunde komma upp till ytan o få luft, när hon försökte sprattlade hon med frambenen hetsigt för att kunna få luft. Jag har två landdelar i akvariet än med uvb ljus och en där dom bara kan gå upp om dom vill. Jag försökte hjälpa mormor på telefon. Hon la henne på landdelen utan lampa för att hon skulle kunna få andas lite. Vi kom fram till att hon skulle få sova i sin hink under natten med en handduk i som hon kunde gå upp på. På toan har vi värme golv så den var på max. När jag kom hem nyss idag för o kolla på henne så la jag henne på marken och när hon skulle försöka ta sig fram kunde hon bara använda frambenen. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Snälla hjälp mig!

19
3
ljuvisen:
[quote=ljuvisen]

19
3
ljuvisen:
ljuvisen skrev:


Jag har läst lite och det kan vara så att hanen vill ha sex med henne men hon inte är redo (hon är 1,5 år) o så har det blivit bråk eller något.

5097
3870
Tropfrog:
Jag tycker att du skall ta henne till veterinär.

Mvh
Magnus 

23
23
matteo:

Jag tycker att du skall avliva den och skaffa en ny.

Mvh

Matteo

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild