Leopard gecko mat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Jueje:
Hej, jag funderar på att skaffa en leopard gecko. Men är osäker på hur jag ska förvara dubia kackerlackorna, vill inte att det ska finnas en enda liten chans att dem rymmer. Har ni några tips? Har aldrig haft ödla innan.

654
341
Johnexotics:
Jag kör med en låda med lås på kan dom inte rymma ;) 

10
8
Cosmic_Calico:
Jag har inte låsbart lock men finns många bra på t.ex. Clas Ohlson. Har ett lock som bara "klickar" fast och de kan inte få upp locket. De är dessutom dåliga på att klättra på plastkanterna så om det är avstånd mellan högsta punkten de har att klättra på, så som äggkartonger, och locket kan de inte komma ur. 

47
46
Pretorian:
När man har syrsor, kakerlackor mm i lådor kan man enkelt använda ett  billigt par strumpbyxor eller liknande som täcker öppningen.
Har man tex ett sånt där plast terrarium med nät tak/plastllock, så trär du enkelt strumpbyxorna över själva locket.
Har du en större låda kan man ha ett finmaskigt insektsnät som fästs på själva lådan så det agerar som ett andra lock till, då tar du först av locket sedan viker undan en liten del av nätet för att komma åt fodret.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild