Kackerlackorna börjar bli för stora

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

61
12
Alliminati:
Nu är det så att jag har en ung skäggagam på snart 5 månader och jag ger honom kackerlackor som sagt. Nu är det ju så att kackerlackorna växer väldigt snabbt och dem flesta är för stora för skäggisen. Hur blir man av med dem stora på bästa sätt? Vill ju inte kasta ut dem i naturen, och jag har spolat ner foderdjur när de blivit för gamla. Kan man spola ner kackerlackor i toaletten är nog största frågan eller finns det ett bättre sätt att bli av med dem?

108
113
GOONI:
Spola aldrig ner djur!!
Ge bort dom eller sälj dom!

61
12
Alliminati:
GOONI skrev:
Spola aldrig ner djur!!
Ge bort dom eller sälj dom!


Okej, vart kan jag sälja dem då? Och hur skulle jag ens transportera dem isåfall?

352
269
Animallover_1984:
Alliminati skrev:


Okej, vart kan jag sälja dem då? Och hur skulle jag ens transportera dem isåfall?


Finns ju en köp och säljsida här på forumet till exempel. I en liten låda med lufthål förslagsvis. Annars kan du ju alltid starta upp en egen odling så blir de större avelsdjur och skäggisen får de mindre som kläcks/föds sen. 

/Animallover_1984

61
12
Alliminati:
Animallover_1984 skrev:


Finns ju en köp och säljsida här på forumet till exempel. I en liten låda med lufthål förslagsvis. Annars kan du ju alltid starta upp en egen odling så blir de större avelsdjur och skäggisen får de mindre som kläcks/föds sen. 

/Animallover_1984


Tack så mycket för svaret. Kanske försöker med en egen odling, har du några tips på bästa sättet att odla eller sidor jag kan hitta med info?

352
269
Animallover_1984:
Alliminati skrev:


Tack så mycket för svaret. Kanske försöker med en egen odling, har du några tips på bästa sättet att odla eller sidor jag kan hitta med info?


Varsågod :-) Det beror på vilken art det rör sig om. 

/Animallover_1984

61
12
Alliminati:
Animallover_1984 skrev:


Varsågod :-) Det beror på vilken art det rör sig om. 

/Animallover_1984


Ah, jag vet inte riktigt vilken art av kackerlackor det är tyvärr :(

352
269
Animallover_1984:
Alliminati skrev:


Ah, jag vet inte riktigt vilken art av kackerlackor det är tyvärr :(


Lägg in en bild så kan vi säkert hjälpa dig här :-) 

/Animallover_1984

61
12
Alliminati:
Animallover_1984 skrev:


Lägg in en bild så kan vi säkert hjälpa dig här :-) 

/Animallover_1984


Det vita som är på är lite kalk pulver jag råkat spilla


58
59
Daffas77:
Det där är Blaptica dubia. I vardagligt tal bara "Dubia".
Hur enkla som helst att odla.
En välventilerad låda med stående äggbrickor eller massa toarullar/hushållsrullar. Inget bottensubstrat. Mata med torrfoder till katt/hund och ekologiska grönsaker/frukter. Antingen ger du dom tillgång till en skål med vattenkristaller eller så ger du dom stafig tillgång på blöta frukter typ apelsin.
För att få rejäl fart på produktionen så ha dom i en temperatur runt 25-28 grader. PANG! Plötsligt har du kackisar till 100 skäggisar :))
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild