Fogskum!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

187
33
AntonMurseli:
Hej! Jag har tänkt att göra en liknande vattendel till en agapadda som serpa design gjorde till sin afrikanska oxgroda. Min fråga är då om det går att använda vilken fogskum som helst till vattendelen. Fogskummet kan väll inte ge ifrån sig någon slags gift i vattnet när den har härdat?

Mvh Anton

5088
3861
Tropfrog:
Jag tänker att det enda säkra är att kolla i produktsäkerhetsbladet alternativt att fråga tillverkaren kundservice.

Men vad jag har förstått är de flesta fogskum giftfria efter härdning.

Mvh
Magnus 

187
33
AntonMurseli:
Ja det är nog bäst så! Föressten vilket filter tror du är bra till agapaddan. Det ska ju vara ett rätt så starkt filter, då paddan kommer att böka ned en hel del.

Mvh Anton

187
33
AntonMurseli:
Annars så fixar jag en jättestor vattenskål. Hellre det än att paddan dör!

Mvh Anton

5088
3861
Tropfrog:
MmBruh skrev:
Ja det är nog bäst så! Föressten vilket filter tror du är bra till agapaddan. Det ska ju vara ett rätt så starkt filter, då paddan kommer att böka ned en hel del.

Mvh Anton


Ingen erfarenhet av agapadda, men väl en del med filterlösningar.

Om du kan acceptera dålig sikt så är stora volymer grovt material som inte fångar skiten bästa sättet att hålla vattnet tjänligt hos skitgrisar. Ty det är sånt du inte ser som kan vara skadligt. Metoden används ofta i komerciella fiskodlingar. 

Alternativt är att ha någon smart förfilterlösning framför det biologiska filtret. Tyvärr tycker jag inte att det finns tillräckligt smidiga lösningar för små vattenvolymer.

Mvh
Magnus 

5088
3861
Tropfrog:
Förresten......jag skulle försegla fogskum med superstrong fix and seal i två eller tre lager. En ganska så dyr produkt, men fantastiskt rolig att arbeta med. Det finns en transparant, men jag hade valt svart och strösslat lite ljus sand på valda ställen för textur.

Mvh
Magnus

187
33
AntonMurseli:
Vad är fix and seal?

Mvh Anton

187
33
AntonMurseli:
Är det en slags silicon?

Mvh Anton
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild