Bioactive

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

187
33
AntonMurseli:
Hej! Om jag har ett bioactivt terrarium hur ofta behöver man då byta substratet? Bhöver man ens byta substratet, då det finns ett clen up crew!

Mvh Anton

508
304
Jonas77:
Du får nog utveckla frågan lite. Biologisk aktivitet kommer du ju inte ifrån i något skrymsle av planetens livsdugliga utrymmen.
Det är skillnad på vad bakterier och nyttokryp kan göra i ett terrarium om det är en anakonda som krämar ur sig, eller om du har en jungfrugecko som ränner runt.
När behöver man byta substrat, och varför - det är ju en fråga i sig.

508
304
Jonas77:

5088
3861
Tropfrog:
Du behöver byta substratet när det börjar lukta illa. För pilgiftsgrodor flera år, för stora varaner efter ett till två beroende av hur noggrann du är att plocka upp efter den.

Mvh
Magnus 

187
33
AntonMurseli:
Ja jag ska ha en agapadda så får nog göra det rätt ofta! Hur ofta tror du jag bör göra det? Jag kommer ju självfallet spotcleana då och då!

Mvh Anton

5088
3861
Tropfrog:
Det beror inte bara på djuret, också på substratet, skötseln och hur väl du får igång det.

Det är helt enkelt omöjligt att svara på på annat sätt än att du byter när det börjar lukta. Det kan ta ett år och det kan ta tid.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild