matvägrande skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

32
0
Lindiix:

måste börja med att rätta mej själv.. det är 34 grader längst ner på solplatsen och så har han möjlighet att klättra upp om han vill ha varmare.. det var jag som missuppfattade min sambo totalt... det är min sambo som köper alla saker till så vet inte vad det är för uv riktigt.. han dricker och badar jätte mycket plus att jag duschar honom och det älskar han verkligen.. nepp har inte lagt ut nåt kort på terrariet för har helt enkelt inte tänkt på det nee


1159
625
Temla:

Låter jättebra. Då återstår väl bara att prova små Dubia och lämna honom ifred så mycket som möjligt. Han är så liten.. dom är känsliga då. 


269
60
Jonas:

temla om du har 39grader är det optimalt under solplatsen du ska inte ha det överallt.. ödlor är inte korkade dom flyttar på sig om det blir för varmt. angående uttorkning så är sannorlikheten JÄVLIGT låg då detta djur klarar rätt mycke även om den är liten. har hon även rätt luftfuktighet är detta i prencip 0 i chans att den dör av uttorkning. har den även tillgång till vatten så behöver du nog inte oroa dig. finns inte en skäggis som mår bra av att den har för kallt för det är det som får igång hela smältnings processen. temla även dom små ska ha en solplats på runt 37-40c gärna någonstans där i mitten.


ska finnas 3 tempar i terrariet kan man säga 1 sval sida runt 25-28 en medel sida runt 28-32 sen en solplats på dom temparna jag sa tidigare. bara för den är liten så är den inte ömtåligare för ljus och värme dock så ska man ju inte ha 50c direkt. har du temparna jag skrev och rätt luftfuktighet så behöver du INTE oroa dig för uttorkning.


1159
625
Temla:

Hm... ja, jag framför bara det jag lärt mig av en som är expert på skäggagamer. Vet bara hur mina har mått. De små har aldrig haft varmare än 33-35 grader och det har fungerat jättebra. 


269
60
Jonas:

vem är denna expert om man får fråga då?


1159
625
Temla:

Näe.. vill inte lämna ut några namn sådär. Men om du har praktiserat 40 grader till dom minsta och det fungerar så accepterar jag det. Jag fortsätter med det som funkar för mej. :) 


266
18
Jazen:

Temla solen lyser inte svagare på en mindre skäggis än en stor skäggis i det vilda ;)


32
0
Lindiix:

Tack alla för era råd.. blir att köpa dubia och vänta och se bara annars får man komma på andra möjligheter vad det nu skulle kunna vara


Medlem i SHF
4004
5039
Jonas_:

Temla: Är han expert så gör det nog inget om du nämner hans namn, låter ju som han är relativt känd då du refererar han som "skäggagams-expert". Har man sagt A får man säga B. Gillar absolut inte inlägg där någon pratat med en "expert" men sen kan dom inte säga vem det är, jag tolkar det då som en lögn ;)


234
49
costanza:

Brukar ha uppåt 43-45 på varmaste stället och har märkt en förbättring i matsmältning o aptit. Så länge den kan reglera kroppstempen så är det bättre att a det lite för varmt än för kallt, det är min tro iaf. O det är endast av egen erfarenhet med den skäggis jag har.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild