Priser!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
25
Phobos:
Är det enbart jag som skulle uppskatta mycket om samtliga annonser innehöll priser?! Har bläddrat förbi en massa fina djur och inte köpt pga av att inga priser är satta... Det bjuder in till skambud och i sin tur ett ogillande från säljaren.

41
24
splattenstein:
Helt klart borde det vara ett krav tycker jag. I andra forum så är ju detta ofta en regel för att få posta en annons., finns mycket annat som man kan tyckas borde ändras tex att en del lägger upp 3-4 annonser i rad vare sig det är köpes eller säljes och vissa inkluderar ju inga bilder så kan ju tycka en annons räcker för att lista allt man söker?

1228
464
leedragon:
Phobos skrev:
Är det enbart jag som skulle uppskatta mycket om samtliga annonser innehöll priser?! Har bläddrat förbi en massa fina djur och inte köpt pga av att inga priser är satta... Det bjuder in till skambud och i sin tur ett ogillande från säljaren.


pm: a och fråga dem om priset?

12
25
Phobos:
leedragon skrev:


pm: a och fråga dem om priset?



Javisst gör man det, detta va mer en generell fråga om det inte skulle vara ett litet krav i annonseringen, men jag hör dig.

273
185
peter68:
Jag letar inte efter djur, men håller med om att pris borde vara en självklarhet. Tänk Blocket utan priser.

41
24
splattenstein:
:) Pm går ju självklart men själv avstår jag ofta från att köpa då det känns som man ska behöva göra halva jobbet åt säljaren. Nu är det ju visserligen ingen produkt man säljer / köper men för min egen del skulle det inte falla mig i att skriva en annons utan att sätta ett pris, det va ju själva poängen med att man la upp den just för att man vill få det sålt.

Då det är djur man säljer så kan jag väl köpa tanken att man vill sålla bort en del som inte kanske är tillräckligt intresserade.

Tycker ändå det borde vara ett krav som sagt. Annars kan man ju köra mässor och skita i att skriva priset på sallads burkarna.

Förstår dock att folk tycker olika men men.

5088
3861
Tropfrog:
Det finns inga fasta priser, allt är förhandlingsbart. Vill jag ha något som annonseras så kontaktar jag säljaren oavsett om det finns pris eller inte. Men annonser som innehåller ord som prutare, snackare eller hänvisar till Google för bilder undviker jag. Kan man inte respektera mäniskor eller förstår sig på affärer så får man inte mina pengar.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild