Snäcka

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

27
0
Mophelia:
Hej, jag undrar lite om snäckor. 

Jag har länge velat skaffa en och skulle gärna vilja veta lite mer om dom fantastiskt söta små ????

Någon som är enklare för en nybörjare som inte ägt en snäcka innan, dom i trädgården gills inte ????

Hur vill dom bo, jag har eventuellt hittat ett akvarium som är 60 liter om jag minns rätt ???? annars har jag plastlådor från Ikea i storlek som 45 liter mm. ????

101
91
Trypto:
Är det några speciella arter du har funderat på? Det är svårt att ge tips eller skötselråd utan att veta ungefär vad du söker. Generellt skulle jag säga att många snäckor har liknande skötsel, men större arter behöver förstås större bostad. Sedan finns det ju en del arter som ställer högre krav på temperatur och luftfuktighet, så vill man ha något väldigt lättskött ska man ju kolla på de arter som lever i samma klimat som där du bor.

27
0
Mophelia:
Jag har läst lite här på sidan, dom tre arterna som finns med.
Vanlig afrikanska jättesnäcka

Afrikanska jättesnäcka

Achatina reticulata

Låter spännande, jag har som sagt plastlådor samt ett akvarium på g som eventuellt skulle kanske funkar.

Men jag undrar lite vad som är en bra storlek på akvarium för dom, jag vet inte exakt hur man får till luftfuktighet och tempen. Men det lär ju finnas något sätt att fixa det. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild