Orm?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

24
2
aaron10:
Jag är inte så gammal och undrar om det finns en orm som inte är farlig (eller annat djur) och terrariemått och mat och hur mycket man ska mata osv 

väldig tacksam för svar mvh Aaron 

273
185
peter68:
Vad vill du få ut av ormen? Vad tror du att ormen kommer att ge dig som ett däggdjur inte kan ge dig?

Jag är helt seriös här. Pälsdjur är inte bara sociala (som regel), de reducerar risken för allergier. Så klart inte om man redan har pälsallergi.

Generellt är något som detta ett bättre alternativ: sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96kenr%C3%A5ttor_som_husdjur

200
258
Lordguras:
peter68 skrev:
Vad vill du få ut av ormen? Vad tror du att ormen kommer att ge dig som ett däggdjur inte kan ge dig?

Jag är helt seriös här. Pälsdjur är inte bara sociala (som regel), de reducerar risken för allergier. Så klart inte om man redan har pälsallergi.

Generellt är något som detta ett bättre alternativ: sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96kenr%C3%A5ttor_som_husdjur

Eftersom han sitter på det här forumet så misstänker jag att han menar grodor, ödla eller nåt annat som hör till sidan. 
Kanske jag som misstolkar allt. 

att fråga en 10åring vad man vill få ut av någonting tror jag han kan ha svårt att formulera fram. 

24
2
aaron10:

peter68 skrev:
Vad vill du få ut av ormen? Vad tror du att ormen kommer att ge dig som ett däggdjur inte kan ge dig?

Jag är helt seriös här. Pälsdjur är inte bara sociala (som regel), de reducerar risken för allergier. Så klart inte om man redan har pälsallergi.

Generellt är något som detta ett bättre alternativ: sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96kenr%C3%A5ttor_som_husdjur



jag har en katt men är inte den trevligaste 
skulle villa ha et terrarie djur som inte är dödligt eller farligt
bl.a ödlor,grodor,ormar, osv gärna tips på vilken ras


Medlem i SHF
3995
5018
Jonas_:
aaron10 skrev:
Jag är inte så gammal och undrar om det finns en orm som inte är farlig (eller annat djur) och terrariemått och mat och hur mycket man ska mata osv 

väldig tacksam för svar mvh Aaron 


Har du läst igenom alla bra skötselråd här på sidan? Annars är det en mycket bra start ☺ 

Är du 10 år är det också ett bra tips att få med dina föräldrar på tåget om orm. Lycka till.

273
185
peter68:
aaron10 skrev:


 


jag har en katt men är inte den trevligaste 
skulle villa ha et terrarie djur som inte är dödligt eller farligt
bl.a ödlor,grodor,ormar, osv gärna tips på vilken ras



Opheodrys aestivus (sv.wikipedia.org/wiki/Gr%C3%A4ssnok) är en orm jag gärna skulle vilja ha själv. Det är en pigg liten orm som äter insekter, så som syrsor. Ett Exo Terra Large X-tall skulle funka som terrarium. www.cyberzoo.se/terrarie-reptil/terrarium/terrarium-exoterra/terrarium-exo-terra-large-x-tall-90x45x90.html

Det kostar en del.

Och reptiler är inte lättskötta som ofta sägs. Jag har haft katt. De är lättskötta. Insektsätande reptiler kräver i regel att man har en insektsodling.

Min poäng är att reptiler generellt är en kostsam hobby. Utan genuint intresse kan en reptil bli en börda.

Jag kan inte sköldpaddor, men de tycks vara mer sällskapliga.

Mina ursprungliga frågor var för att reptiler kan vara ganska tråkiga. De uppskattar inte att man klappar dem (igen så är sköldpaddor ett möjligt undantag). De vill vara ifred.

Om detta fortfarande är något du vill lägga tid och pengar på så ser jag inget fel i det.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild