Tanked terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

19
3
Greven:
Satt och tittade på discoverys "Tanked" ett program som handlar om några killar som bygger otroligt häftiga akvarium. (Oftast åt kändisar och annat rikt folk)
Tanken slog mig att jag aldrig sett något riktigt spektakulärt terrarium, in med färger och annat vackert eller varför inte en udda byggstil.
"Terrariefolk" ink mig själv gör den vanliga stilen om och om igen, in med lite grenar och någon planta KLART!
Känner ni till några häfta terriebyggen? Alternativt kända byggare? Ni kanske rent av har gjort något själva?
Slänger in en länk så ni ser lite vad jag menar. Det i länken är häftigt, men visst vore det roligt om t.ex Shaq hade beställt ett terrarium deluxe ultra. Med pengar och rätt folk tror jag det kunde blivit något alldeles extra.

www.youtube.com/watch?v=pPnJbYgN5dY


5061
3826
Tropfrog:
Vad som är spektakulärt och häftigt är nog lite olika för olika personer. Smaken är som baken.

Jag gillar när det ser naturligt ut, som om man har tagit en bit av ett habitat och stoppat i en burk. Jag har inte klickat på din länk, men har sett tanked några gånger. Plastkoraller och plastväxter gör inget för mig.

Denna tycker jag är häftig:

  Justin Grims the peninsula:

 www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DYux-TskkreI&ved=2ahUKEwjduuuAhZzpAhXhy6YKHZjGAyMQo7QBMAB6BAgAEAE&usg=AOvVaw3hkYdI3Aiiv6JwYrz0BpgJ

Men tycker nog att silvetaz bygge håller hög klass för sverige:

www.terrariedjur.se/forum/thread/5185

Använd söktermen terrascaping i Google så får du fram massor av bilder som visar vad jag tycker är häftiga terrarium.

Det jag har svårt att hitta är riktigt bra inspiration på ökenmiljö. De flesta terrarium med ökenmiljö är rätt tråkiga. Jag hoppas kunna vända på det i framtiden med en sperrgebiet biotop.

Mvh
Magnus  

Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:
Håller med Magnus, smaken är som baken...

"Tanked" gör allt i plast, inte snyggt om du frågar mig ☺ gillar naturlig inredning och miljöer. 

19
3
Greven:
Silvetaz har jag sett mycket vackert! Även sett en hel del andra vackra terrarium här inne.
Jag vet inte vad/vilka material killarna i Tanked brukar använda, men visst finns det akvarium som är så vackra och spektakulära på "riktigt".
Oavsett vad man gillar så tycker jag det ör konstigt att man inte ser mer "lyxiga" annorlunda terriebyggen iaf när det kommer till inredning......


5061
3826
Tropfrog:
Det är nog för att många inom terrariehobbyn lägger fokus på att samla på djur snarare än att bygga vackra miljöer.

Att inte så många bygger lyxiga terrarium har väl samma förklaring som varför inte all kör runt i lyxiga bilar. Inte alla har råd med lyx. Men visst, det går att göra vackra miljöer utan att lägga en förmögenhet också.

Mvh
Magnus  

157
375
curtus:
Det känns som att det blir vanligare och vanligare att lägga lite krut på terrarierna också.
Sen kan man nog inte riktigt jämföra saltvattenakvaristik med terraristik.
Mycket svårare att få en "wow-faktor" i ett terrarium än ett akvarium mest pga färgerna skulle jag nog säga. Och om du ska få till ett terrarium som man tappar hakan av så krävs det stor yta att jobba med skulle jag vilja säga.

Här är en burk som jag byggde för 10 år sen. Roligt bygge, kostade massor pengar både i bygge men även trial & error. Jag fick aldrig riktigt till det precis som jag ville mest pga att platsen var för begränsad. Hade twrrariet varit 4-5ggr större eller mer så hade det varit lättare.
Hittade tyvärr inga bilder på när bäcken var färdig. 


19
3
Greven:
Läckert Curtus!
Visst är det svårare att få till wowfaktor i ett terrarium men som jag ser det
så ska det inte vara omöjligt. (Iaf liiite roligare än vanligt, vi får se vad som händer)
Däremot tror jag inte alls det beror på bristen av slantar att folk inte gör det.
Jag menar vissa har ju djur för hundra  t.o.m flera hundra tusen men terrarium..... (Fast å andra sidan det kan ju vara så att folk hellre köper nya djur ist)


Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:
Sen beror det på invånarna jättemycket ☺ skillnad på pilgiftsgrodor och pytonormar. Jag tycker faktiskt många lägger ner mycket tid på inredning i sina terrarium. Dock helt annat med akvarium och fiskar

19
3
Greven:
Visst är det så. "Invånarna" är ju vad allt handlar om i slutändan.

273
148
Flosker:
På Herpers Choise såg jag dessa
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild