Transport av grekisk landsköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

69
21
Justivan:
Hej!
Ska till hösten åka och hemta två sköldpaddor på ca.6 månader. Hur bör jag bära mig åt för att få hem dessa på bästa och säkraste sätt utan onödig stress för de? Resan kommer vara ca.5 timmar.
Är det ok för de att ta tåget? Ska lådan för de (tänkte köra med faunarium med täckta sidor) vara större eller bara så sködpaddorna precis får plats? 

79
78
testudo_H:

Jag brukar lägga grekiska ungar jag säljer i en så pass stor kartong så de får plats (men ingen stor kartong) där jag har sand/jord från den lådan de bott i sen lägger jag gammalt gräs eller hö ovanpå sköldpaddorna. Några små hål i locket och locket stängt. Det håller dem trygga och de ligger stilla.

Jag ställer kartongen med sköldpaddorna i en papperspåse där även lite foder, foderkalk, sepia, fröer, och ev nån växt etc läggs ner + såklart intygen. Allt på ett o samma ställe. Är det kallt ute rek jag man tar påsen med sig in om man stannar för fika eller så.

PS! Tror ev det är från mig de ska flytta? ;-) Isåfall kommer allt vara ordnat vid upphämtning och man behöver inte ta med nåt alls :-)

 

MVH Maria Ohlson

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild