Åka bort

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
FrogMama:
Hej alla!

Försöker komma på hur jag ska göra med min grodi när jag behöver åka bort? Någon här som har ett knep?? Har inte direkt någon att be om hjälp och då sitter man i klistret med ansvar över ett litet liv...

Bästa hälsningar! 

101
91
Trypto:
Finns inte direkt några "knep" att ta till, man får se till att hitta någon som kan hjälpa en helt enkelt. Om du inte känner någon som kan tänka sig att hjälpa till så kanske du kan annonsera i någon grupp på facebook eller liknande. Det är något man helst bör tänka på och ha en lösning på innan man skaffar djur.

5
0
FrogMama:
Trypto skrev:
Finns inte direkt några "knep" att ta till, man får se till att hitta någon som kan hjälpa en helt enkelt. Om du inte känner någon som kan tänka sig att hjälpa till så kanske du kan annonsera i någon grupp på facebook eller liknande. Det är något man helst bör tänka på och ha en lösning på innan man skaffar djur.


Vissa knep finns ju med fiskar, tex automater osv.

Absolut, det bör man tänka på innan. Det var dock inte planerat att bli med groda, jag räddade honom från misskötsel för jag hade inte hjärta att låta bli. Därför jag försöker klura ut hur jag ska lösa detta nu. Tack för tipset med Facebook! 

5089
3861
Tropfrog:
FrogMama skrev:


Vissa knep finns ju med fiskar, tex automater osv.

Absolut, det bör man tänka på innan. Det var dock inte planerat att bli med groda, jag räddade honom från misskötsel för jag hade inte hjärta att låta bli. Därför jag försöker klura ut hur jag ska lösa detta nu. Tack för tipset med Facebook! 



Fiskar tror jag är ok att lämna utan tillsyn. I L80 är det dock fullständigt klart att reptiler och amfibier skall ha daglig tillsyn.

Mvh
Magnus 

101
91
Trypto:

Tropfrog skrev:



Fiskar tror jag är ok att lämna utan tillsyn. I L80 är det dock fullständigt klart att reptiler och amfibier skall ha daglig tillsyn.

Mvh
Magnus 


L80 gäller ryggradsdjur, så även fiskar ska normalt ha tillsyn minst en gång dagligen.

1§ Dessa föreskrifter innehåller villkor för hållande, uppfödning, förmedling och försäljning av ryggradsdjur som används eller ska användas som sällskaps-, hobby-eller foderdjur.
Föreskrifterna gäller inte hundar, katter, tama hästdjur, traditionella lantbruksdjur, dovhjort, kronhjort, mufflon, vildsvin, korsningar mellan tamsvin och vildsvin, strutsfåglar, samt inhemska hönsfåglar och andfåglar.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild