Brachypelma hamorii Sling, gråaktig

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

35
9
Karkka:

Hej.

Köpte mig en Brachypelma hamorii Sling i Söndags, Den är lite gråaktig i färgen undra om det är öms på G kanske. Testade slänga dit en kackerlacka men den verkar inte vilja ha den, iof så klämde jag till den lite så att den inte gräver ner sig direkt, tänkte om spindeln föredrar att maten rör på sig mera. 

58
59
Daffas77:
Hej!
Ursäkta OT men du bör byta substrat omgående till något mer grävvänligt som t.ex naturtorv. Denna arten behöver möjligheten att gräva en håla.
Att slings kan ha lite dassiga färger är helt normalt och som du säger, den kan vara nära öms dessutom. Om den inte vill äta så är det bara att ta det lugnt, den klarar sig och kommer att äta när den behöver och vill.
// Henrik

35
9
Karkka:

 Verkar som att spindeln tagit kackerlackan.
Jo jag vet att jag bör byta, spindeln köptes i denna låda, jag har blandat ut plantations soil, väntar dock att det ska bli torrare. Jag har planerat med en nya plastlåda, korkbark, dock blev torven mkt blötare än jag räknat med och vad jag läst mig till så ska det vara åt det torrare hållet med denna art.

58
59
Daffas77:
Dom flesta spindlar kan vara svårmatade innan dom fått bo in sig efter flytt. Om inte subtratet du fixat är extremt fuktigt så kan du ju bara strö ett lager torrt substrat över och låte det torka medan spindeln bor där. Lägg in en en korkbarkbit eller likn. Som den kan krypa under. Om den skulle vara nära öms så mår den bara bra av den högre luftfuktigheten, men se bara till att det är välventilerat.
Låt gärna spindeln bo in sig i det nya hemmet i lugn och ro en vecka eller två innan du matar igen.
// Henrik

1275
1724
Falk:
Ser mer ut som en juvenil än en sling 

35
9
Karkka:
Vad tror ni om det här, korkbiten är lite i det tjockaste laget men men kanske duger, tänkte om spindeln får för litet utrymme

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Karkka skrev:
Vad tror ni om det här, korkbiten är lite i det tjockaste laget men men kanske duger, tänkte om spindeln får för litet utrymme

Absolut stort nog. Jag skulle inte gett den större för att det finns risk att den klättrar och trillar ner. Spindlar behöver inte så mycket plats.

Tänk på att just Brachypelma hamorii och andra mexikanska brachypelmor kommer från torrare klimat. Vissa sätter sig på väggar om substratet är för fuktigt, så att dom undviker det. Se till att låta det torka ut och ha en fylld vattenskål istället. Just arter från torrare klimat föredrar det.

35
9
Karkka:

Lite fuktigt är det men det kanske går ändå, har ju torkat på element i två dagar nu.

35
9
Karkka:
Hur bör man tänka kring ventilationen, bör jag ha flera, jag har även gjort 9 lika hål i locket, tror det var 4mm borr jag använde

21
11
Hardwired:
Ventilationen ser fullt tillräcklig ut. Särskilt eftersom de hålls ju på rätt torr bädd. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild