Växter till millipeder

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

187
33
AntonMurseli:
Hej!

vilka arter av växter kan man ha i ett terrarie till en milliped?
Skulle man kunna ha en chlorophytum comosum?

Mvh Anton

5088
3861
Tropfrog:
Jag har ingen erfarenhet av millipeder. Men känner ändå att alla växter som kommer ifrån djurets naturliga habitat borde vara okej.

Mvh
Magnus 

187
33
AntonMurseli:
Tropfrog skrev:
Jag har ingen erfarenhet av millipeder. Men känner ändå att alla växter som kommer ifrån djurets naturliga habitat borde vara okej.

Mvh
Magnus 

Ja för amelliljan härstammar ju från Aftika, vilket min millipede även gör

Mvh Anton

5088
3861
Tropfrog:
MmBruh skrev:

Ja för amelliljan härstammar ju från Aftika, vilket min millipede även gör

Mvh Anton


Jo, men Afrika är inte ett habitat utan flera tusen olika. Kommer de från samma område borde det vara ok.

Mvh
Magnus 

77
29
Insecta:
MmBruh skrev:
Hej!

vilka arter av växter kan man ha i ett terrarie till en milliped?
Skulle man kunna ha en chlorophytum comosum?

Mvh Anton

Tänk på att tvätta av bladen riktigt för dem flesta växter från affär har väldigt giftigt insekts medel 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Du kan ha det mesta som tycker om fuktigt klimat/substrat och som du har tvättat osv ordentligt. Det är viktigt att få bort all jord till just grävande millipeder. Lättast är typ att ta sticklingar från farmors förster eller något.

Jag hade monstera, vandrande jude och garderobsblomma i ett terrarium till Ophistreptus guineensis, Diapherodes gigantea och Lucihormetica subcincta. Inget blev mat till någon alls.

187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:
Du kan ha det mesta som tycker om fuktigt klimat/substrat och som du har tvättat osv ordentligt. Det är viktigt att få bort all jord till just grävande millipeder. Lättast är typ att ta sticklingar från farmors förster eller något.

Jag hade monstera, vandrande jude och garderobsblomma i ett terrarium till Ophistreptus guineensis, Diapherodes gigantea och Lucihormetica subcincta. Inget blev mat till någon alls.

Aha! Kan man ha de arterna tillsamman förresten?

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
MmBruh skrev:

Aha! Kan man ha de arterna tillsamman förresten?

Jag hade det i ett 45*45*60 och det fungerade. Se till så millipederna inte badar i pinnbajs men städar man så fungerar det. Du kan ju byta ut gigantean mot en vanligare eller mindre art, då behövs inte lika högt.

187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:

Jag hade det i ett 45*45*60 och det fungerade. Se till så millipederna inte badar i pinnbajs men städar man så fungerar det. Du kan ju byta ut gigantean mot en vanligare eller mindre art, då behövs inte lika högt.

Skulle man kunna ha en mardonius parillis med någon mindre pinne eller blad, det är ingen risk att millipeden skulle nafsa på vandrande bladet?

187
33
AntonMurseli:
En annan sak jag funderar på är att om det går att blanda olika arter av millipeder, ifall de har samma skötsel, behöver likadan värme, luftfuktighet mm?

Mvh Anton
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild