Inredning utifrån

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

187
33
AntonMurseli:

Hej!
Skulle man kunna ta inredning utifrån? Tänker mest på bakterier och parasiter! Om man skulle lägga grenarna i frysen skulle alla slags djur dö då?


/Anton


281
366
Cartaq:
Skölj av inredningen innan bara, jag tror inte att det är någon som behandlar med något speciellt. 

5060
3824
Tropfrog:
Det finns allt folk som behandlar med det mesta. I usa är dom helt nojjiga och hittar på de flesta olika dumheter för att desinficera och sterilisera material.

Jag har själv inte gjort något mer än att skölja av och förvara torrt i källaren ett tag innan jag använt det. Ett och ett annat jordkvalster har jag och kan väl misstänka att det kommer utifrån. Men sista tiden har jag upptäckt röda  stenkrypare i mina gråsuggeburkar. Eftersom hoppstjärtarna försvinner i grodburken har jag en liten misstanke att de finns däri också. Så jag har börjat att ugnsrosta alla grejor från naturen nu. Better safe than sorry. I mitt fall är det vitved och löv som skall användas i gråsuggeburkar och bioaktivt terrarium med hög luftfuktighet. Andra setups kan vara mindre känsliga.

Mvh
Magnus   
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild