När börjar kameleonter äta?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
Sebbemalmstrom:
Hej! Köpte en yemenkameleont igår och han vill inte äta en, han är 2 månader, han dricker och utforskar mycket,
när kommer han börja äta?

1275
1724
Falk:
En bild på inredningen skulle hjälpa. Men räkna med att det tar ett tag då dom flesta reptiler inte äter förens den är trygg i sin nya miljö.

Superviktigt med många gömställen och att den får vara ifred. Att försöka  hantera eller greja med terrariet kommer att göra det svårare och förlänga stressen. 

1226
464
leedragon:
Sebbemalmstrom skrev:
Hej! Köpte en yemenkameleont igår och han vill inte äta en, han är 2 månader, han dricker och utforskar mycket,
när kommer han börja äta?

mina åt direkt när de kom hem, har du rätt storlek på foder? alternativ är att låta den vara i 2-3 dagar så länge han har tillgång till vatten i droppar klarar han nog sig

6
1
Sebbemalmstrom:
Han åt nyss :), men hur många syrsor ska han ha? Han får medium syrsor, då det var de han åt på Herper's Choise innan jag hämtade hem honom, har gett honom 5st hittills

1226
464
leedragon:
Sebbemalmstrom skrev:
Han åt nyss :), men hur många syrsor ska han ha? Han får medium syrsor, då det var de han åt på Herper's Choise innan jag hämtade hem honom, har gett honom 5st hittills


medium är för stora om han är bara 2 månader gammal, om inte medium är inte en standard mått och vi pratar om 2 olika storlekar.

6
1
Sebbemalmstrom:
leedragon skrev:


medium är för stora om han är bara 2 månader gammal, om inte medium är inte en standard mått och vi pratar om 2 olika storlekar.

Dom är inte så stora tycker jag inte, ungefär lika stort som mellanrummet mellan hans ögon, har hört att det är så man ser vilka som ska ha,

1226
464
leedragon:
Sebbemalmstrom skrev:

Dom är inte så stora tycker jag inte, ungefär lika stort som mellanrummet mellan hans ögon, har hört att det är så man ser vilka som ska ha,


jo, det är så man ska mäta

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Att ge foderinsekter som inte är större än avståndet mellan ögonen är en dum skröna när det gäller skäggisar, då de ha tänder och starka käkar att kunna tugga sönder insekterna.

Jag antar att detsamma gäller kameleonter....?
Någon får gärna rätta mej om jag har fel här.


6
1
Sebbemalmstrom:
Flyers90 skrev:
Att ge foderinsekter som inte är större än avståndet mellan ögonen är en dum skröna när det gäller skäggisar, då de ha tänder och starka käkar att kunna tugga sönder insekterna.

Jag antar att detsamma gäller kameleonter....?
Någon får gärna rätta mej om jag har fel här.


Skäggagamer vet jag att det inte spelar någon roll, min skäggis äter giganstiska syrsor och dubias

6
1
Sebbemalmstrom:
Har även en annan fråga, hur kan jag få honom att äta andra saker en bara syrsor? Försöker få han att äta varierat men han vägrar och accepterar bara syrsor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild