Slings som vägrar äta

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
Kotten83:
För tio dagar sedan fick jag hem två små fågelspindlar. En lasiodora parahybana och en acanthoscurria geniculata. Ingen av dom har velat äta sedan dess. Har försökt mata med små mjölmaskar. Parahybanan är totalt ointresserad av maten och ligger bara i samma hörn hela tiden. Så har den varit sedan jag köpte den. Gissar att det kan vara att den ska ömsa snart, men hur länge kan det ta innan den gör det? Geniculatan attackerar och biter larven, men släpper den sedan. Har försökt mata den flera gånger och den gör likadant varje gång. Den verkar pigg i övrigt och är mycket mer aktiv än parahybanan. Varför vill den inte äta?? Tacksam för svar.

15
5
Drey1993:
Hej! 
Grattis till nya spindlar :-) 
Om spindel attackerar men inte äter upp kan också betyda att den ska ömsa eller vill helt enkelt bli lämnad ifred . 
Låt det gå några dagar och testa igen . 
Men kolla gärna först om spindlar inte ömsar eller så dom har kanske nyligen ömsat , då ska du vänta i typ 5 dagar innan du matar dom . 
Tänk på att mlöjlmaskar , zophobas, syrsor och andra foder insekter kan döda en spindel under ömsning. 
Lycka till 

5
1
Kotten83:
Ok, tack så mycket. :) Det låg ett ömsskinn i burken som geniculatan kom med så jag tror att den har ömsat nyligen. Men efter tio dagar så borde den ju börja äta isåfall. Ska prova igen om ett par dagar, eller försöka med något annat foder
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild