bygga terrarium.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

218
47
asus:

hej har tänkt bygga ett nytt terrarium med måtten 1.20H 2.40B 1.20D.

material: osb

något i denna stilen som ni ser på bilden, 2 terrarium i ett eller så hehe.

jag sitter och funderar på vad det finns för alternativ gentemot reglar för det känns så klumpigt med reglar osv när det är dags för rengöring.

så det jag undrar är om det finns några bättre alternativ än just reglar? för tror inte osb skivorna är starka nog att hålla uppe sig själva direkt...

 

kan ju tillägga att det som ska bo där i är en boa. den andra platsen får man se vad som flyttar in :p


Medlem i DHF
1082
774
Westman:

formplyfa går det att bygga utan reglar med


218
47
asus:

haha jo hade lätt valt det men det ska ju endå vara rätt så stort så formplyfa e inget alternativ :/


205
25
Strunten:

varför är inte formplyfa ett alternativ?

 


218
47
asus:

tajt budget ;)


218
47
asus:

behöver 4 skivor.. en plyfa skiva kostar cirka 300 en osb kostar 123 där jag köper :p så kommer undan billigare :p

 


205
25
Strunten:

dock i slutänden dyrare. du behöver fuktsäkra och måla osb. men inte formplyfa


218
47
asus:

även om jag hade köpt plyfa så hade jag målat den för vill ha terrariumet antingen vitt eller nån brun variant :p så känner för att gå på osb i stället.. en dum fråga till var kan man få tag i skjutglas lister haha

 


205
25
Strunten:

blir dock dyrare, formplyfa är mörkbrunt? Hos närmsta glasmästare


218
47
asus:

ah okey :P jo men envis som jag är så får de bli osb haha :D en annan tanke e ju att ha 3kantiga reglar så det går lite jämnare ?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild