Nybörjararter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:

Se till så du har ventilation. I exo terra osv finns det ventilation i framkant. Jag hade haft en strimma ventilation längst utmed varje kortsida och glas eller något över mitten.

Ok tack så mycket! Jag har tänkt att köpa en fullvuxen hona eftersom att de lever betydligt längre än en hane. Kan jag ge fullvuxna dubior till en fullxuven fågelspindel isåfall hur många och hur ofta borde jag mata den?

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:

MmBruh skrev:

Ok tack så mycket! Jag har tänkt att köpa en fullvuxen hona eftersom att de lever betydligt längre än en hane. Kan jag ge fullvuxna dubior till en fullxuven fågelspindel isåfall hur många och hur ofta borde jag mata den?

Du ser på bakkroppen om den är hungrig, den ska  inte vara smällfet, men inte vara liten heller.

Vilken art lutar det mot? Jag upplever att långsamtväxande arter äter mer sällan. Men för en fullvuxen en eller två fullvuxna dubior (sålänge det inte är någon dvärgart) var 2-4 vecka.
Om den matvägrar ska du inte vara orolig. De kan matvägra flera månader före öns och om du har otur ser du den inte under den tiden. Vänta 1-2 veckor efter ömsning innan du matar. Lämna aldrig mat i terrariet (förutom om du "pre-killed" bytet, alltså krossade huvudet).

Läs igenom skötselråden här på sidan, och under artiklar finns det en jättebra artikel skriven av Ella.


187
33
AntonMurseli:
EmanuelKarl skrev:

Du ser på bakkroppen om den är hungrig, den ska  inte vara smällfet, men inte vara liten heller.

Vilken art lutar det mot? Jag upplever att långsamtväxande arter äter mer sällan. Men för en fullvuxen en eller två fullvuxna dubior (sålänge det inte är någon dvärgart) var 2-4 vecka.
Om den matvägrar ska du inte vara orolig. De kan matvägra flera månader före öns och om du har otur ser du den inte under den tiden. Vänta 1-2 veckor efter ömsning innan du matar. Lämna aldrig mat i terrariet (förutom om du "pre-killed" bytet, alltså krossade huvudet).

Läs igenom skötselråden här på sidan, och under artiklar finns det en jättebra artikel skriven av Ella.

 


Det lutar mot en grammostola pulchripes eller en lasidora parahybana, är de förresten vanliga på mässor och hur mycket kostar en adult hona?

187
33
AntonMurseli:
Lasiodora parahybana menar jag

187
33
AntonMurseli:
Det lutar även mot en chromatopelma cyaneopubescens
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild