Hjälp! Glupsk groda!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

52
2
NillaLG:

Min dvärgklogroda, inte fullvuxen, har huggit en kubansk gråsuggebebis som cekliderna missat och nu sitter den på tvären. Grodan kan inte svälja, inte stänga munnen och inte spotta. Några gråsuggeben sticker ut!
   Ska jag försöka fiska upp den och dra ut den (med risk för att något går sönder i grodan), eller grejar grodan det här med tiden själv? 

  Den sitter mycket uppe i flytväxterna, gissar att det har med andningen att göra.
  Vad ska jag göra? (Mer än att inte servera bebisgråsuggor till fiskarna mer)


5061
3826
Tropfrog:
Dvärklogrodor är väldigt sköra. Jag hade låtit den vara och hoppats att den klarar det själv.

Sen undrar jag vad det är för ciklider. Har hållt på med cikider under lång tid och har svårt att se någon art som är lämplig att hålla tillsammans med dvärklogrodor. Inte uteslutet att foderkonkurrensenn tvingat den till denna drastiska åtgärd.

Mvh
Magnus 

52
2
NillaLG:
Tropfrog skrev:
Dvärklogrodor är väldigt sköra. Jag hade låtit den vara och hoppats att den klarar det själv.

Sen undrar jag vad det är för ciklider. Har hållt på med cikider under lång tid och har svårt att se någon art som är lämplig att hålla tillsammans med dvärklogrodor. Inte uteslutet att foderkonkurrensenn tvingat den till denna drastiska åtgärd.

Mvh
Magnus 

Tack!
jag handmatar mina grodor med pincett med levande efter att alla fiskar proppat i sig vanlig mat. Gråsuggorna var mest tänkt som berikning för jaktsugna fjärilsciklider och fembandsbarber. De kryper runt på bottnen jättelänge.
   Grodor och fjärilsciklider funkar jättebra. De kivas ibland men ciklider vinner alltid, och så jagar de guppiyngel ihop bland flytväxterna.
   Men som sagt, groderna handmatas.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild